Europski proizvođači automobila oporavljaju se od koronakrize brže nego što se očekivalo, no probleme im sada zadaje nestašica čipova, važnog sastavnog dijela svakog automobila. Zbog krize koju je izazvao koronavirus proizvođači čipova morali su reorganizirati kapacitete i pronaći nove klijente i to im je pošlo za rukom, rekao je Wolfgang Weber, glavni izvršni direktor njemačkog udruženja elektroindustrije ZVEI.
Pandemija je potaknula veliku potražnju za čipovima među proizvođačima uređaja za zabavu, poput televizora, glazbenih uređaja i igraćih konzola, te u biotehnološkom i računalnom sektoru.
Neočekivano brzi oporavak od posljedica pandemije potaknuo je u međuvremenu val narudžbi i u automobilskom sektoru, koji čipove koristi u sve sofisticiranijim elektroničkim komponentama vozila.
Proizvođačima čipova stoga treba nekoliko mjeseci da reorganiziraju proizvodnju i ponovno uhvate korak s potražnjom. Nažalost, to nije moguće brže provesti i proizvođači automobila trebali bi to razumjeti i ubuduće o tome više voditi računa, pojasnio je Weber.
Njemačko udruženje automobilske industrije (VDA) poručilo je da intenzivno radi na osiguranju opskrbe poluvodičima, što uključuje i suradnju s njemačkom vladom. Nestašica je već rezultirala privremenim ukidanjem radnih smjena u Volkswagenu, Audiju i Daimleru, koji su zato intenzivirali sudjelovanje u programima vladinih potpora za naknadu plaća radnika.
Stručnjaci također ukazuju na posljedice smanjene proizvodnje u Kini, nakon nedavnog gašenja dvadeset pogona u kojima se talio silicij, objavila je Njemačka agencija za mineralne resurse (DERA).
Među razlozima navedena je dugotrajna suša u pojedinim regijama koja je rezultirala smanjenom proizvodnjom vode. "A treba nadoknaditi i pad proizvodnje povezan s koronavirusom", ističe čelnik njemačke agencije za mineralne resurse Peter Buchholz. Ne očekuje, međutim, dugoročne probleme s opskrbom, poručio je.
Iz ZVEI-ja ipak pozivaju europske proizvođače čipova da izgrade vlastite proizvodne kapacitete kako bi zajamčili tehnološki suverenitet.