Feričanci u Slavoniji rodno su mjesto novog vinskog brenda Enosophije, a on nastavlja razvoj svog prethodnika, brenda Feravino. Nova strategija, s naglaskom na digitalno, kao i novi vizualni identitet i dizajn ambalaže, dio su procesa rebrendiranja, a usto je Enosophia prvi vinski brend u Hrvatskoj s interaktivnom AR etiketom. Žele ojačati poziciju Slavonije kao vinske regije, a graševina Trs No. 5 i rosé Matarouge prva su dva vina lansirana pod novim brendom
'Enosophia je nastala prirodnim slijedom procesa rasta i razvoja svog prethodnika – brenda Feravino, dugogodišnjeg simbola kvalitete slavonskog vina. Živimo u vrlo dinamičnom vremenu u kojem se sve mijenja i željeli smo ponuditi inovaciju kako bismo odgovorili na zahtjeve i potrebe današnjeg potrošača', pojašnjava nam Ivan Maričić, direktor tvrtke Osilovac u sklopu koje Enosophia posluje i koji nam je otkrio kakvi su planovi vinarije.
Prekretnicu u smjeru razvoja vinarije označila su ulaganja i promjene u filozofiji proizvodnje vina prije pet-šest godina.
'Nova strategija razvoja vinarije ima puno šire ciljeve od samog povećanja kvalitete proizvoda, prije svega razvojem destinacije, ali i Slavonije kao vinske regije u cjelini. Novi brend je zabavan i zanimljiv, nešto što tržište vina na ovim prostorima još nije okusilo, osjetilo i doživjelo. Brend Feravino imao je svoju publiku, a novim brendom Enosophia želimo proširiti krug ljubitelja svojih vina. Enosophia je na tržištu manje od godinu dana i puno je posla pred nama, međutim vesele nas reakcije publike i velik su nam motiv za nastavak rada', kaže direktor.
Live stream i uživanje uz glazbu
Rebrendiranjem su ujedno željeli postaviti nove standarde hrvatske vinske scene, a surađivali su pritom s marketinškom agencijom Bruketa&Žinić&Grey. Interaktivnim etiketama, na kojima koriste AR efekte, odnosno efekte proširene stvarnosti, željeli su ponuditi dodatan doživljaj uz kušanje vina, u čemu su prvi u Hrvatskoj.
Etikete vina Matarouge i Trs no. 5 predstavljaju njihovu modernu prezentaciju. Putem QR koda koji se nalazi na njima korisnik preuzima aplikaciju Enosophia, pomoću koje skenira etiketu i započinje putovanje vinskim regijama roséa u svijetu. Kupac tako može pogledati live stream vinograda u Feričancima, u kojem beru grožđe za Matarouge, dok etiketa vina Trs No. 5 pruža dodatno uživanje uz glazbu, posebno skladanu za tu svrhu.
Vinovu lozu uzgajaju na 165 hektara vinograda na osam lokaliteta.
'Zanimljivi su po netipičnom brežuljkastom slavonskom reljefu na obroncima Krndije, posebnog terroira, na kojem klima i tlo svake godine daju neku novu notu i smjer u razvoju vina, osobito graševini i frankovki kao dominantnim sortama feričanačkog vinogorja. Prošle godine pobrali smo 850 tona grožđa, a broj boca uvijek ovisi o različitim čimbenicima u proizvodnji', kaže Maričić.
Za dobre rezultate vinarije ključni su, dodaje, interna edukacija i edukacija kupaca, dakle stalno učenje, usavršavanje i istraživanje. Njihov tim čine vinogradari, podrumari, odjel skladišta, otpreme i nabave, članovi i voditelji prodaje i proizvodnje, enolozi i marketinški tim.
'Pratimo svjetske trendove, ono što rade najbolji među nama i tako širimo svoje vidike i napredujemo. Posebno nam je važno to da enolozi redovito nadograđuju svoje znanje, što je ključno kako bismo u konačnici dobili vrhunske proizvode. Dokaz su medalje sa svjetskih ocjenjivanja. Volimo svoj posao i želimo približiti svijet vina i kulturu vina potrošačima. Stoga organiziramo različite edukacije, interne radionice, kulinarske programe s poznatim chefovima, prezentacije vina, kao i terenske obilaske vinograda te turističko-edukativne ture, a novim vinima i interaktivnim etiketama brenda Enosophia pristupamo novim generacijama na njima zanimljiv način', govori direktor.
Uredit će modernu kušaonicu vina i showroom
Osvrnuo se i na pandemiju te pojasnio da su prvi proizvodi brenda Enosophia bili namijenjeni isključivo HoReCa kanalu (kanal za ugostiteljstvo, op.a.), što im je predstavljalo dodatni izazov jer je pandemija imala velik utjecaj na rad tog kanala prodaje. Kupci u maloprodaji, pojašnjava Maričić, počeli su više kupovati vina većih pakiranja i nižeg cjenovnog razreda jer su ih konzumirali kod kuće.
No početak ove godine i najave za sezonu pune ih optimizmom jer se tržište ipak oporavlja, a oni dotad pripremaju nove proizvode.
'Dugoročna strategija razvoja vinarije kao ključan element sadrži razvoj Feričanaca kao destinacije, a posljedično i kontinentalnog turizma u Slavoniji. Razvoj Slavonije kao vinske regije podrazumijeva razvoj turizma kao važnog preduvjeta, za što se ozbiljno pripremamo. Želimo, dakle, pozicionirati Feričance kao destinaciju vinskog turizma širokom paletom aktivnosti – eno-gastro ponudom, kulturno-turističkim zbivanjima i sportsko-rekreativnim aktivnostima.
U sklopu razvoja Feričanaca, koji će se odvijati paralelno razvoju Enosophije, izgradnja je heritage hotela Kurija Mihalović, vinskog hotela na lokaciji uz Stari podrum s ergelom konja i koralima te restorana sa smještajnim jedinicama na objektu Goveđa glava. Zelena zona vinograda i slavonske šume pružaju poseban kontinentalni doživljaj, svježinu i mir za bijeg od stresnog i užurbanog života. Na vinskoj cesti našeg vinogorja nalaze se i vidikovac i vincilirska kuća. U samoj vinariji, u centru Feričanaca, uredit će se moderna kušaonica vina i showroom. Sve navedene investicije vrijedne su preko 30 milijuna eura i jedva čekamo svima predstaviti rezultate', zaključuje Maričić.