Tehnomont Brodogradilište Pula, ISKRA brodogradilište Šibenik i projektna tvrtka Metal Shark Croatia zajednički dobili posao gradnje šest brodica za Ministarstvo zdravstva
Hrvatski brodograditeljski konzorcij u kojem su Tehnomont Brodogradilište Pula i ISKRA brodogradilište d.o.o. iz Šibenika gradit će šest brzih brodica hitne pomorske medicinske službe sukladno EU projektu "Uspostava hitne pomorske medicinske službe brzim brodicama". Stručno povjerenstvo za javnu nabavu Ministarstva zdravstva njihovu je ponudu ocijenilo najpovoljnijom nakon čega je ministar Vili Beroš početkom ovog mjeseca donio Odluku da će brodice graditi upravo ta Zajednica ponuditelja.
Uz njih su se za taj posao natjecali i tvrtka Cantiere Navale Vittoria iz Italije koja je tražila više od planiranog iznosa i to 82.440.000 kuna s PDV-om te Zajednica ponuditelj koju čine Global grupa d.o.o iz Dubrovnika i KD WORKBOATS čija je ponuda iznosila 70.623.000 kuna s PDV-om. No Stručno povjerenstvo je utvrdilo da taj ponuditelj nije dostavio jamstvo za ozbiljnost ponude kako je traženo u Dokumentaciji o nabavi te je tu ponudu odbacilo kao nepravilnu. Izabrani ponuditelji tražili su 76.440.000 kuna s PDV-om što je u skladu s procijenjenom vrijednosti tog posla.
'Vjerovali smo od početka da je naša ponuda najpovoljnija i u tom smislu nismo iznenađeni odlukom ministra Vilija Beroša. Vrlo samo zadovoljni zbog toga što ćemo i u ovom poslu moći pokazati koliko vrijedi hrvatska brodogradnja. Ovo potvrđuje i da je povezivanje Iskra brodogradilište 1 i Tehnomonta, bio logičan i poslovno opravdan potez. Oba su brodogradilišta kvalitetom, iskustvom i tehnološkom osposobljenošću dokazala na zahtjevnom međunarodnom tržištu gradeći brodove koji ispunjavaju i najzahtjevnije uvjete i standarde. Naš konzorcij u kojem je udružena hrvatska pamet, znanje, tehnologija i iskustvo, poruka je da znamo i možemo nositi se s konkurencijom na globalnoj razini. Osim toga naša je komparativna prednost iskustvo gradnje brodova od aluminija. Do sada smo izgradili preko 100 aluminijskih brodova za Norvešku', ističe Roko Vuletić, član Uprave Iskra brodogradilišta
Aleš Ekar, također član Uprave Iskra brodogradilišta kaže kako se potvrdilo da je konzorcij jednoj i drugoj tvrtki bitno povećao konkurentnost i kompetitivnu prednosi, a time je stvoren i velik potencijal za uspješno natjecanje za gradnju brodovima te vrste i na ostalim tržištima.
Zadovoljstvo dobivenim poslom ne krije niti Tomislav Smirčić, član uprave Tehnomonta: 'Drago mi je da se pokazalo da smo napravili pravu stvar podnoseći zajedničku ponudu. Mi imamo popunjene sve proizvodne kapaciteta i teško bismo mogli sami izgraditi svih šest brodova, a ovako ćemo posao podijeliti. Osim toga nije dobro da budemo jedan drugome konkurencija kod ovakvih poslova i međusobno rušimo cijene', izjavio je. Šibensko Iskra brodogradilište 1 i pulski Tehnomont imaju veliko iskustvo u gradnji brodova posebno u aluminiju. Tehnomont ima 300 zaposlenih, a 110 ih radi u njihovom brodogradilištu dok Iskra brodogradilište 1, odnosno bivši NCP, ima 175 zaposlenih. U ovom poslu uz njih je kao bitan faktor uključena i inženjersko projektna tvrtka Metal Shark Croatia iz Rijeke tako da će te brodice za hitnu pomorsku medicinsku pomoć biti najvećim dijelom hrvatski proizvod.
Sredstva za gradnju brodova hrvatske pomorske hitne pomoći koji će biti stacionirani u Dubrovniku, Supetru na otoku Braču, Šibeniku, Zadru, Rabu i Malom Lošinju, najvećim dijelom, čak 85 posto, dolaze iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija Europske unije, a preostali dio iz proračuna Republike Hrvatske.
Natječajnom dokumentacijom predviđena je gradnja brodova koji sutehnički i maritimnim svojstvima identični spasilačko - potražnim brodu i brodu za nadzor sigurnosti plovidbe - uz dodatnu zadaću hitnog medicinskog prijevoza, kakve je talijansko brodogradilište Cantiere Navale Vittoria 2017. izgradilo za Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, a koriste ih lučka kapetanija i pomorska policija u Zadru.