Brodogradilište 3. maj u petak je izvijestilo da je osnažen ugovor za izgradnju tankera za prijevoz nafte, naftnih prerađevina i kemikalija (novogradnja 723 - 'Santiago') za španjolsku tvrtku Marflet Marine, čime su dodatno zaposleni kapaciteti riječkog brodogradilišta, koje sada u knjizi narudžbi ima tri broda
Ugovor o dovršetku novogradnje 723 - tankera 'Santiago' sklopljen je 23. ožujka između kupca Forzina Shipping Company Limited, Cipar (kompanija u vlasništvu Marflet Marine, Španjolska) i 3. maj Brodogradilišta, a ispunjenjem svih uvjeta ugovor je 7. svibnja stupio na snagu, navode iz 3. maja.
Ističu kako je osnaženjem ugovora, 3. maj u iznimno kratkom roku od 45 dana od datuma potpisa ugovora, nastavilo realizirati odluku Vlade od 22. kolovoza 2019. godine te unatoč globalno objektivnim otežavajućim okolnostima, dodatno zaposlilo svoje kapacitete.
'U ovom trenutku brodogradilište zapošljava oko 800 vlastitih zaposlenika te oko 200 kooperanata. U knjizi narudžbi su trenutno tri broda (novogradnje 733, 734, 723), te uz ove ugovorene poslove i dodatno zapošljavanje kapaciteta s ostalim radovima (izrada sekcija, čeličnih konstrukcija i sl.) osigurava punu zaposlenost kapaciteta brodogradilišta u slijedećih 1,5 godinu', naglašava se u priopćenju riječkog brodogradilišta.
Novogradnja 723 - tanker za prijevoz kemikalija i naftnih derivata dužine je 182 metra, širine 32,2 metra i nosivosti 49.999 tona. Ugovorni rok isporuke broda je 15. srpnja 2021. godine.
Iz 3. maja u priopćenju podsjećaju da je Vlada 22. kolovoza 2019. dala državno jamstvo za kreditno zaduženje 3. maja kod HBOR-a i/ili drugih poslovnih banaka, a u svrhu stvaranja preduvjeta za pripremu i pokretanje proizvodnje i završetak započetih novogradnji s ciljem umanjenja postojećih gubitaka za Republiku Hrvatsku.
Vlada je također 30. travnja ove godine dala državno jamstvo za nastavak gradnje novogradnje 723, u korist HBOR-a i/ili drugih poslovnih banaka, za osiguranje izdavanja garancija za osiguranje avansne uplate kupca, osiguranje kreditnog zaduženja i osiguranje garantnih radova, navode iz 3. maja u današnjem priopćenju.
Kako je na sjednici Vlade krajem travnja izvijestio ministar gospodarstva Darko Horvat, ugovorena cijena novogradnje 723 iznosi 34 milijuna dolara, a iznos potrebnog kreditnog aranžmana za tu novogradnju je 29,8 milijuna eura.
Inače, tanker 'Santiago' je u more porinut u listopadu 2016. godine u riječkom 3. maju, a početkom 2017. je otegljen u pulski Uljanik na završno opremanje. No, zbog krize koja je pogodila pulski škver nekoliko godina stajao je netaknu pa je naručitelj raskinuo ugovor o gradnji. U prosincu prošle godine 'Santiago' je, uz pomoć tegljača, dopremljen iz Uljanika u stečaju u riječko brodogradilište, a na osnovi plana nastavka poslovanja u 3. maju.
Ostale dvije novogradnje koje se spominju u priopćenju 3. maja su novogradnja 723 - samoiskrcavajući brod za rasuti teret koji 3. maj gradi za kanadsku Algoma Central Corporation, te novogradnja 734 - polarni kruzer Eclipse II, koji se gradi za australsku Scenic grupu.