Osiguravajuća društva su krajem ovogodišnjeg listopada imala ukupnu zaračunatu bruto premiju od 8,8 milijardi kuna, što je 1,2 posto manje nego krajem istog mjeseca 2019. godine, pokazuju podaci Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO)
Podaci HUO-a pokazuju rast bruto premije neživotnih osiguranja za 4,48 posto, na 6,65 milijardi kuna, dok je zaračunata premija u životnim osiguranjima pala za 15,4 posto, na 2,18 milijardi kuna.
Najzastupljenija vrsta osiguranja u neživotnim osiguranjima je osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, sa zaračunatom bruto premijom krajem rujna od 2,17 milijardi kuna, što je na godišnjoj razini porast od 11,75 posto.
U sklopu osiguranja od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, najveći udio ima obvezno osiguranje vlasnika odnosno korisnika motornih vozila od automobilske odgovornosti za štete nanesene trećim osobama, s iznosom premije od 2,1 milijardu kuna ili 11,99 posto više nego u istom razdoblju lani.
U prvih deset mjeseci ove godine sklopljeno je 2.043.947 polica, što je 42.869 polica ili 2,14 posto više nego u istom razdoblju lani. Prosječna premija u obveznom auto osiguranju iznosila je 1.012,20 kuna, što je na godišnjoj razini više za 9,6 posto, podaci su HUO-a.
U skupini životnih osiguranja najveći udio pripada klasičnom životnom osiguranju s premijom u iznosu od 1,8 milijardi kuna, ili 13,5 posto manjom u odnosu na listopad 2019. godine.
Slijede životna ili rentna osiguranja kod kojih ugovaratelj osiguranja snosi rizik ulaganja, u kojima je zaračunata bruto premija iznosila 247,8 milijuna kuna, što je pad za 30,3 posto na godišnjoj razini.
Među osiguravajućim društvima najveći tržišni udio prema zaračunatoj bruto premiji i nadalje drži Croatia osiguranje (CO), no uz pad zaračunate premije na godišnjoj razini, za 1,29 posto, na 2,38 milijardi kuna. Tržišni udio CO-a je tako blago snižen, s 26,9 posto, koliko je iznosio krajem listopada prošle godine, na 26,89 posto krajem listopada ove godine.
Drugi je Euroherc, s tržišnim udjelom od 12,3 posto i uz porast zaračunate bruto premije za 5,87 posto, na 1,08 milijardi kuna.
Na trećem mjestu je Allianz, koji bilježi i znatniji pad zaračunate bruto premije, za 17,8 posto, na 964,5 milijuna kuna, uz tržišni udio od 10,91 posto.