otkriveni podaci

Dio potrošača još uvijek čeka odgovor inspekcije: Riješeno manje od 70 posto prigovora

10.03.2025 u 09:15

Bionic
Reading

Godišnje izvješće o provedbi programa Državnog inspektorata za prošlu godinu pokazuje kako je tržišna inspkecija provela 12.675 nadzora te zaprimila 4216 predstavki potrošača, kojih je riješila 69,5 posto. Plan DIRH-a je bio riješiti 72 posto predstavki, ali unatoč tome smatraju kako je ova mjera odrađena u skladu s planovima

Kad potrošači izgube sve mogućnosti ispraviti kupnju koja je išla na njihovu štetu, posljednja adresa je Državni inspektorat. No, Godišnje izvješće o provedbi programa Državnog inspektorata za prošlu godinu pokazuje da je riješeno tek 69,5 posto predstavki građana.

Tržišna inspekcija, naime, lani je obavila 12.675 nadzora te zaprimila 4216 predstavki potrošača. Plan je bio riješiti 72 posto tih slučajeva, ali to nisu uspjeli, piše Jutarnji.

Pojašnjavaju kako je do odstupanja od zacrtanog plana došlo 'radi složenosti postupanja po pojedinim predstavkama'. No, znakovito je da je postotak rješavanja predstavki potrošača donedavno bio puno viši.

Veći broj predstavki građana

U 2020. godini tržišna inspekcija je riješila 87 posto predstavki građana. Iz DIRH-a poručuju kako je tijekom prošle godine zabilježen znatno veći broj predstavki građana 'koje su usmjerile aktivnosti tržišne inspekcije na postupanje po zaprimljenim predstavkama'. Kako bilo, u DIRH-u smatraju da su proveli sve mjere u skladu s planiranim.

Usput su se pohvalili i time da je tržišna inspekcija tijekom prošle godine sudjelovala u četiri projekta financirana europskim sredstvima. Između ostalih, bavili su se uzorkovanjem i ispitivanjem strojeva, električnih aparata i dječje opreme. Ispitivali su energetsku učinkovitost i ekološki dizajn tih proizvoda.