STATISTIKE DZS-A

Dobre vijesti i pozitivni trendovi za industriju i maloprodaju

03.09.2015 u 14:58

Bionic
Reading

U srpnju je industrijska proizvodnja u Hrvatskoj porasla za 3,9 posto na godišnjoj razini, što je već šesti mjesec zaredom kako raste, i to brže nego mjesec dana prije. Porastao je i promet u trgovini na malo – potrošnja raste već 12 mjeseci zaredom, objavio je Državni zavod za statistiku (DZS)

Državni zavod za statistiku (DZS) objavio je u četvrtak da je industrijska proizvodnja, prema desezoniziranim podacima, u srpnju porasla za 3,5 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok je prema kalendarski prilagođenim podacima porasla 3,9 posto u odnosu na srpanj prošle godine.

To je već šesti mjesec zaredom kako proizvodnja raste, i to brže nego mjesec dana prije, kada je ojačala 1,6 posto na godišnjoj razini.

'To je šesti mjesec zaredom otkako se bilježe pozitivne godišnje stope rasta industrijske proizvodnje koja je, osim učinkom baznog razdoblja, uvelike podržana oporavkom inozemne potražnje', navode analitičari Raiffeisenbank Austria u osvrtu na izvješće DZS-a.

Potrošnja zabilježila najveći skok od 2007.

Državni zavod za statistiku objavio je u četvrtak i prvu procjenu prema kojoj je promet od trgovine na malo, što su ga ostvarili svi poslovni subjekti koji se bave tom djelatnošću bez obzira na svoju pretežnu djelatnost, u srpnju, prema kalendarski prilagođenim podacima, nominalno porastao za 3,7, a realno za 4,5 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine.

To je znatno brži rast nego mjesec dana prije, kada je potrošnja porasla 0,9 posto. To je ujedno i najveći skok prometa u trgovini na malo od rujna 2007. godine, kada je porastao 7,2 posto.

Rastom u srpnju nastavljen je višemjesečni pozitivni trend, s obzirom da je pad maloprodaje posljednji puta zabilježen u srpnju 2014. godine.

Rast prometa u trgovini na malo 12 mjeseci zaredom nije zabilježen još od 2007., dvije godine prije početka šestogodišnje recesije.

'Na rast prometa upućivali su i podaci o polaganom, ali kontinuiranom oporavku indeksa pouzdanja, očekivanja i raspoloženja potrošača koji traje od posljednjeg tromjesečja 2014., a dijelom je posljedica povećanja raspoloživog dohotka nakon izmjena u sustavu oporezivanja istog te izostanka inflacije. Ipak, smatramo da je najveći pozitivan utjecaj na srpanjske podatke došao od vrlo uspješne turističke sezone', navode analitičari Raiffeisebank Austria.