Europska unija mora zacrtati milijun javno dostupnih punionica za električna vozila do 2024. i tri milijuna do 2029. kako bi potaknula potrošače da prihvate novu tehnologiju, poručili su proizvođači automobila
"Komisija EU-a mora brzo reagirati i postaviti obvezujuće ciljeve proširenja infrastrukture punjenja u državama članicama", rekao je predsjednik Udruženja europskih proizvođača automobila Oliver Zipse, izvršni direktor njemačkog BMW-a.
„Inače će doći u pitanje čak zacrtano smanjenje (štetnih plinova) u borbi protiv klimatskih promjena“, upozorio je Zipse.
Podaci iz industrije pokazuju da je EU u 2020. imao 224.538 javnih punionica.
Strogi ciljevi pomoći će i proizvođačima automobila i operatorima elektroenergetskih mreža u planiranju, poručila je ACEA u pismu potrošačima i održivim transportnim skupinama, čiji su supotpisnici i udruga potrošača BEUC i savez nevladinih udruga T&E.
EU je postrožio propise o emisiji štetnih plinova i proizvođači su na tržište počeli izbacivati nove modele električnih vozila. Njihova prodaja raste u posljednje vrijeme, potaknuta, između ostalog, i subvencijama vlada, oslonjenih na europski program oporavka od pandemije koronavirusa.
Problem je manjak javnih punionica, koje bi trebale biti nadopuna onima na radnom mjestu i u kući, i široka lepeza tarifa i načina plaćanja. EU bi trebao usvojiti jedinstvene standarde, ističu udruge, a predlažu i plan o izgradnji oko 1.000 punionica za vodik do 2029. godine.
Njemačka vlada usvojila je u srijedu nacrt zakona koji predviđa tisuću brzih punionica uz autoceste do kraja 2023. godine, uz procjenu potrebnih ulaganja od dvije milijarde eura, navodi Reuters.