Sporost birokracije koči strane i domaće investicije u Hrvatskoj, rečeno je u petak na konferenciji 'Zagreb Invest 2021 - Kako pokrenuti investicije i osigurati postpandemijski oporavak?', koja je organizirana u suradnji Centra za razvoj i ulaganja i časopisa Komunal
Predsjednik Udruženja stranih ulagača u Hrvatskoj Mladen Fogec rekao je kako se stanje s investicijama u Hrvatskoj godinama ne mijenja, te je isto kao prije pet ili deset godina.
"Stanje je deklarativno jako dobro, ali kada se stvari trebaju operacionalizirati, odnosno stranom ili bilo kojem ulagaču omogućiti da efikasno riješi svoju ideju o investiciji, dolazi do usporavanja i najvećeg hrvatskog problema, a to je sporost odlučivanja i donošenja odluka", rekao je Fogec.
Ukazao je više puta na iznimno sporost u brzini rješavanja zahtjeva za investicijom.
"Nerijetko se čeka godinu, dvije da se nešto riješi na upravnoj ili nekoj drugoj razini, a investicija mnogima onda više nije aktualna", istaknuo je Fogec.
Dodao je kako konkurentnost nema alternativu, odnosno da moramo postati konkurentniji kako bi bili zanimljiviji stranim investitorima. Daleko najveći problem ovdašnjeg kompletnog investicijskog sustava vidi u sporosti.
Glavni urednik časopisa "Komunal" Marijan Kavran rekao je da u Hrvatskoj ima dosta poslovnih zona koje traže ulagače, ali i dosta stranih poslovnih ljudi koji Hrvatsku doživljavaju kao dobru ulagačku destinaciju, te da bi te prednosti trebalo artikulirati.
Osvrnuvši se na brzinu ulaganja, ocijenio je da je pandemija utjecala na dinamiku ulaganja dodavši kako treba normalno živjeti i u postpandemijskom razdoblju. Po njemu, bilo bi dobro kada bi Hrvatska po izravnim stranim ulaganjima zauzela poziciju koju je imala nekada i kako bi bila jedan od lidera u ovom dijelu Europe.
"Imamo niz komparativnih prednosti u sirovinskom segmentu, dobru radnu snagu koje nažalost sve više nedostaje, tako da držimo kako postoje dobri izgledi za povećanje udjela stranih ulaganja", rekao je Kavran, dodavši da je optimističan oko stranih investicija u Hrvatsku te da će se pozitivni pomaci vidjeti već za godinu, dvije.
Govoreći o brendiranju Hrvatske, marketinški stručnjak Krešimir Macan rekao je da inozemne investicije u Hrvatskoj koče sudovi, lokalne samouprave i nedostatak državne strategije investiranja.
Smatra da će sljedeće tri godine politička situacija u Hrvatskoj biti stabilna te nema prepreka za ključne reforme koje bi mogle potaknuti investicije.