Postupak primopredajnih ispitivanja brodice SAR 1, namijenjene hitnoj medicinskoj intervenciji na moru i na otocima obavljeno je u četvrtak u Iskra brodogradilištu Šibenik u kojem je izgrađena. Testiranju brodice bili su nazočni predstavnici Ministarstva mora, prometa i infrastrukture i Ministarstva zdravstva. Brodica duga 15 metara, izgrađena je od aluminijskih legura, praktično je nepotopiva, a opremljena je suvremenom medicinskom opremom
U Iskra brodogradilištu Šibenik obavljeno je kompleksno testiranje otpornosti brodice slobodnim padom s visine od dva metra, otpornosti trupa brodice udarom pramcem u čvrstu obalu pri brzini od 4 čvora te testiranje samostalnog vraćanja brodice u početni položaj nakon bočnog prevrtanja za 180 stupnjeva.
Brodica je besprijekorno izdržala sve testove i potvrdila čvrstinu i besprijekornu strukturu svoje konstrukcije. Koliko su šibenski brodograditelji bili sigurni u čvrstoću broda kojeg su izgradili potvrdio je direktor Iskra brodogradilišta Šibenik Aleš Ekar koji je osobno bio u kabini brodice za njenim kokpitom tijekom testiranja brodice na otpornost pri bočnom prevrtanju za 180 stupnjeva. Time je pokazao kako vjeruje u kvalitetu projekta, te stručnost i sposobnost projektanta i brodograditelja koji su je izgradili.
'Napravili smo brod za pomorce koji spašavaju živote drugima u teškim okolnostima. Pri spašavanju oni trebaju imati vrhunsko i sigurno plovilo za sve uvjete, a današnje testiranje je potvrdilo da smo u tome uspjeli. Ovakvim testom pokazali smo da razumijemo krajnje korisnike i uvjete u kojima obavljaju svoj posao. Za takve potrebe i uvijete izgradili smo brod koji je nepotopiv, a uz to je maksimalno siguran i udoban. Kako su naručitelji vjerovali u nas da ćemo im isporučiti vrhunski proizvod, tako ja vjerujem u moju ekipu i ovaj test je to povjerenje opravdao. I osobno sam sudjelovao u testiranju i u ime cijelog tima projektanata, radnika u proizvodnji i svih ostalih koji su uključeni u ovaj izazovni projekt', kazao je Aleš Ekar.
Po riječima Roka Vuletića, dirktora Iskra brodogradilišta Šibenik unatoč iznimno složenoj tehnologiji, praćenoj značajnim poremećajima u dobavnim lancima ključne opreme i povećanim cijenama sirovina i materijala, šibenski brodograditelji uspjeli su izgraditi besprijekoran brod.
'Zaista smo zadovoljni obavljenim poslom i najavljujem skoru isporuku prve brodice, a ostalih pet bit će isporučeno do kraja godine. Za Iskra brodogradilište ovo je veliki iskorak prema tržištu brzih brodova civilne i vojne namjene, jer smo do sada gradili isključivo brodove radne namjene”, ističe Vuletić.
'Izuzetno smo zadovoljni i sretni što smo bili na ovom testiranju kao i time što će jedno hrvatsko brodogradilište sada imati i reference za javljanje na natječaje za ovakve brodice. Zadovoljni smo i brodicom i nadam se da će ispuniti sva naša očekivanja. Ovo je velika referenca za ovo brodogradilište i olakšanje nama što se imamo na koga osloniti i za gradnju i za remont ovakvih brodova', kazao je pomoćnik ministra zdravstva Siniša Orlić i otkrio da će prva brodica vjerojatno završiti u Dubrovniku.
Riječ je o prvom od šest brodova za hitne medicinske intervencije na moru koje se grade za uspostavu hitne pomorske medicinske službe Republike Hrvatske u sklopu projekta Uspostava hitne pomorske medicinske službe za naručitelja Ministarstvo zdravstva RH. Projekt je sufinanciran sredstvima EU kroz Operativni program konkurentnost i kohezija 2014.-2020.
Ugovor o javnoj nabavi za gradnju tih šest brzih brodica potpisali su u listopadu 2021. godine u Gaženici ministar zdravstva Vili Beroš i Zajednica ponuditelja Tehnomont Brodogradilište Pula i ISKRA brodogradilište 1 d.o.o. Šibenik.
'Velik je to iskorak za naše bolesnike i za naše otočane koji se, naravno, kao i svi drugi ponekad nađu u zdravstvenim poteškoćama i trebaju ovakvu zdravstvenu zaštitu. To je iskorak koji se funkcionalno nadovezuje na nabavu 12 automatskih biokemijskih analizatora, koji se također nalaze diljem naše obale. Stanovnici otoka mogu biti mirniji jer koriste uslugu tih hitnih biokemijskih analizatora koji mogu prepoznati stanja koja zahtijevaju hitan transport', izjavio je tada ministar Beroš.
Posao gradnje i opremanja šest brodica za hitnu medicinsku pomoć vrijedan je oko 76,4 milijuna kuna. Ugovoreni rok izgradnje je 24 mjeseca. Projekt brodice izradila je hrvatska podružnica američke kompanije Metal Shark, koja je svjetski lider u projektiranju tog tipa plovila. Brodice dužine 15 metara bit će izgrađene od aluminijskih legura i opremljene suvremenom medicinskom opremom. Postizat će maksimalnu brzinu od 35 čvorova.
Moći će primiti tri člana posade i devet osoba. Duljinom trupa od 15 metara u idealnim uvjetima moći će postići maksimalnu brzinu od najmanje 35 čvorova. Osim za hitne slučajeve, bit će također korištene i za traganje i spašavanje na moru.