Noventa di Piave

Hrvati hrle u talijanski šoping centar po brendiranu robu na akciji, šefica trgovačkog centra u kojem se govori 27 jezika otkriva što se najviše traži

29.04.2022 u 19:25

Bionic
Reading

Noventa di Piave, dizajnerski outlet udaljen samo nekoliko sati vožnje od Zagreba, omiljeno je odredište hrvatskih ljubitelja dizajnerskih brendova i sniženja. Potvrđuje to podatak da smo odmah iza Talijana njegovi najčešći posjetitelji. Smještena u sjevernotalijanskoj regiji Venetu nadomak Venecije, Noventa se prostire na više od 35.000 kvadratnih metara s portfeljem od 170 trgovina, među kojima su Armani, Polo Ralph Lauren, Hugo Boss, Prada, Versace, Levi's, Nike, Calvin Klein i drugi. U ovom outletu otvorenog tipa osjećate se kao u pitoresknom talijanskom gradiću. Inkluzivnog je i društveno osviještenog karaktera, a u njemu se govori 27 jezika

O poslovanju Novente, trendovima i budućnosti industrije outleta razgovarali smo s Danielom Bricolom, generalnom direktoricom Novente koja 17 godina gradi karijeru unutar korporacije McArthurGlen, pionira dizajnerskog outlet-retaila u Europi, u čijem je vlasništvu i Noventa.

Jedno osobno pitanje za početak. S obzirom na to da su Hrvati odmah iza Talijana najvjerniji posjetitelji Novente, jeste li ikad posjetili Hrvatsku?

Da, baš prošlo ljeto, i to prvi put. S mužem i djecom provela sam pet dana u Poreču i bilo je prekrasno. Lokalni život je predivan. Ekstradjevičansko ulje i vina koja sam probala jako su autentični, bez ikakvih primjesa industrije. Ljudi su me jednako oduševili, nevjerojatno su srdačni. O krajoliku i prirodi da ne govorim. Definitivno se planiramo vratiti u više navrata, da posjetimo dio po dio, od sjeverne obale do juga.

Kako objašnjavate činjenicu da toliko Hrvata odlazi baš u Noventu, u Italiju, u šoping?

Prema podacima iz 2019. godine, Hrvati čine 12 posto svih naših europskih kupaca. Postoji posebna veza između Hrvata i našeg outleta. Naravno, tu je bitan čimbenik blizina, ali upravo ta blizina utječe i na zajedničke kulturne elemente Talijana i Hrvata i njihove slične kupovne navike. Hrvati, baš kao i mi, imaju razvijenu ljubav prema kupovini brendirane odjeće. A kod nas izravno mogu osjetiti autentične talijanske brendove, na kraju krajeva i velike čimbenike prepoznatljivosti Italije u svijetu.

Daniela Bricola
  • Daniela Bricola
  • Daniela Bricola
  • Daniela Bricola
Daniela Bricola Izvor: Licencirane fotografije / Autor: tportal.hr

Zadnje veliko proširenje Novente bilo je 2016. godine. Kakav je to utjecaj imalo na vaše poslovanje?

Da, to je bilo proširenje vrijedno tridesetak milijuna eura i mogu reći da se dogodilo na vrijeme jer su 22 novootvorene trgovine, među kojima i jedna od najvećih u našem portfelju, Polo Ralph Lauren, imale dovoljno vremena stati na loptu prije situacije s koronom. I da, pokazalo se to kao jako uspješno jer uzimamo u obzir sve čimbenike kad se širimo i kad smo sigurni da će naši kupci reagirati na našu ponudu.

Pandemija koronavirusa imala je ogroman utjecaj na tržište retaila. S kojim problemima se Noventa kao dio industrije outleta morala suočiti i kako ste ih riješili?

Na početku pandemije, kao i u ostalim državama, bili smo zatvoreni dva mjeseca i naravno da je to negativno utjecalo na naše poslovanje. Ono što smo napravili kao tvrtka to je da smo odmah stavili naglasak na zdravlje te sigurnost naših zaposlenika i kupaca. Tako da poruke koje smo slali nisu bile komercijalne prirode. Dobili smo certifikat prestižne međunarodne organizacije Bureau Veritas za sigurnu kupovinu tijekom pandemije. Naša prednost je bila ta što imamo open-air koncept, pa su kupci mogli bezbrižno hodati centrom bez maski, za razliku od posjetitelja, recimo, tržnih centara. Sad, kad se u potpunosti popuštaju mjere, nadamo se da se vraćamo u normalno stanje. Naravno, ne očekujemo potpuni povratak u stanje iz 2019. jer smo se promijenili kao pojedinci. Promijenili smo naše navike, način na koji kupujemo, način na koji posjećujemo centre.

S obzirom na to da je došlo do promjene u navikama kupaca i načina kupovanja, postoji li i osjetna mijena interesa za traženim proizvodima?

Te su promjene inače vidljive ovisno o razdoblju u kojem se kupuje. Zanimljivo je bilo promatrati kako se odmah nakon prvog lockdowna najviše prodavala odjeća za slobodno vrijeme, sportska i kućna odjeća. Nakon određenog vremena i laganog povratka u normalnije stanje opet se počela više kupovati i 'klasična' odjeća za muškarce i žene, ona poslovna, svečana i svakodnevna. Na sezonskoj razini uvijek imamo i rast prodaje odjeće za trčanje i ostale vanjske aktivnosti te odjeće za skijanje. Na trajnoj razini tu je naravno segment luksuzne odjeće i dodataka koji se uvijek dobro prodaju.

Noventa di Piave
  • Noventa di Piave
  • Noventa di Piave
  • Noventa di Piave
Noventa di Piave Izvor: Licencirane fotografije / Autor: MARTABUSO

Što se tiče promjene kupovnih navika, kako se to odrazilo na poslovanje outleta? Posebice ako promatramo pripadnike generacije Z, u potpunosti digitalizirane.

Broj kupaca pao je nakon zatvaranja, naravno. Ali shvatili smo da je želja za kupovinom na licu mjesta, za dodirivanjem proizvoda, za isprobavanjem odjeće stvarna i konstantna. Ljudi i dalje žele izaći s obitelji ili prijateljima u šoping, tako da je taj fizički čimbenik i dalje jako bitan.

Mislite li onda da će u sljedećih deset godina biti bitnija digitalna tranzicija outleta ili će naglasak biti na iskustvenom marketingu?

Iskustveni retail će se održati, i to jako. Ljudi imaju potrebu za socijalizacijom, ne samo na digitalnoj razini. Potreban im je doživljaj na razini svih čula, kao i osjećaj pripadnosti. Brendovi koji prodaju proizvode u našem outletu prodaju ih izravno. Nema medijatora, što je još jedna prednost jer ste u izravnom doticaju s autentičnošću i emocijama toga brenda. Naravno, svi mi operiramo na osi online-offline, ali osjećaj koji dobijete kad hodate centrom u potpunosti je posebna priča.

Ali ako promatramo ono što se dogodilo s tržnim centrima, svojevrsnim prethodnicima outleta, vidljivo je da je cijeli taj oblik kulture kupovine u opadanju.

Outlete se ne može promatrati kao tržišne centre u tradicionalnom smislu. To je open-air koncept, uz konstantan rad na izvrsnosti, ljepoti i doživljaju. Kad govorimo o tom emocionalnom čimbeniku, kao i senzornom čimbeniku, mislim na to da stvaramo okruženje koje se isplati posjetiti. Odmah nakon lockdowna ljudi su se vratili u naš centar. Bilježimo odlične brojke u postpandemijskom razdoblju.

Što je s daljnjim financijskim ulaganjima i potencijalnom ekspanzijom? Paketi sankcija Europske unije Rusiji negativno su se odrazili i na cjelokupno europsko tržište i kupovnu moć ljudi, a svemu tome prethodila je kriza zbog pandemije. Kako se kao tvrtka nosite s trenutačnom situacijom?

Naša tvrtka ostaje hrabra jer razmišljamo na duge staze. Naravno, prije svega trenutačno svi osjećamo suosjećanje za žrtve rata i želimo da se ova situacija okonča što prije moguće. Iz poslovne perspektive smo i dalje hrabri, ali i oprezni. Oprezni smo jer smo odgovorni, a odgovorni smo za ogroman broj naših zaposlenika. Tu je i naš velik utjecaj na lokalnu ekonomiju, što dodatno povećava oprez. Ne znači to da nismo odvažni, niti da privremeno usporavamo tempo ulaganja isključivo iz ekonomskih razloga. Svaki (is)korak iziskuje svoje vrijeme. Rat može, nadajmo se, uskoro završiti, pa ćemo već možda za tri mjeseca opet razmišljati o daljnjoj ekspanziji, ako tada bude pravo vrijeme za to.

A na razini grupacije McArthurGlen, jesu li u planu nova proširenja?

Da, u Francuskoj i Njemačkoj. Sljedeće godine bit će otvoren 27. dizajnerski outlet naše grupacije u Givernyju kod Pariza, a u planu je i otvaranje outleta u Remscheidu u Njemačkoj, u blizini Kölna i Düsseldorfa.