Deveto izdanje Globalnog Indeksa Inovativnosti (GII), koje je objavljeno u kolovozu, klasificira države prema njihovom stupnju inovativnosti. Između 128 država koje su uključene u ovogodišnju studiju, najinovativnije su Švicarska, Švedska, Velika Britanije, SAD i Finska. Hrvatska se našla na 47. mjestu ljestvice
'Prema područjima koja se mjere u sklopu Globalnog Indeksa Inovativnosti 2016, Hrvatska je rangirana na 42. mjestou području institucija, 47. mjesto u području infrastrukture te 48. mjesto u području kreativnih rezultata. Hrvatska je najniže rangirana prema indikatoru sofisticiranost tržišta te se nalazi na 73. mjestu te ljestvice. Umreženost i partnerstva između velikih i malih kompanija te start-upova u razvoju i marketiranju inovacija predstavlja jedan od ključnih faktora pomoću kojih bi se Hrvatska mogla podići na ljestvici i pozicionirati među vodeće inovatore', izjavio je Marko Derča, potpredsjednik u konzultantskoj kući A.T. Kearney.
Naime, globalna konzultantska kuća A.T. Kearney i IMP³rove Akademija – neprofitna akademija za upravljanje inovacijama u Europi – izdale su studiju "Upravljanje globalnim inovacijama: Poslovna očekivanja za 2020. godinu" (The Management of Global Innovation: Business Expectations for 2020), koja je prigodno objavljena prilikom lansiranja devetog Globalnog Indeksa Inovativnosti (GII) prošlog mjeseca u Ženevi. U studiji su istaknuli kako raste važnost inovativnosti u kontekstu preživljavanja i poslovnog uspjeha.
Društva u svijetu oslanjaju se na svoje inovacijske sposobnosti kako bi potaknula rast prihoda. Procjene vodećih korporacija su kako poslovni uspjeh u složenom okružju zahtjeva globalno i integrativno upravljanje inovacijama. Rastući broj globalnih igrača u području inovacija također donosi sve veću kompleksnost i sve više izazova. Više od pola (57 posto) globalnih korporacija još uvijek nije spremno nositi se s njima.
Da inovacijski procesi postaju sve više globalni smatra 70 posto vođa u analiziranim kompanijama.
'Ne pričamo samo o promjenama u području globalne integracije, također i same kompanije se mijenjaju. To dokazuju i rezultati istraživanja, jer 78 posto kompanija namjerava poboljšati svoju interakciju s klijentima, 67 posto njih će uključiti start-upove u svoj inovacijski ekosustav i 45 posto njih će poboljšati svoju suradnju s istraživačkim i akademskim institucijama.', kaže Derča.
Istraživanje je pokazalo kako je puno toga u pitanju: šest od deset izvršnih direktora vjeruje kako bi ih digitalizacija, internet stvari, umjetna inteligencija i ostale disruptivne inovacije mogle koštati 20 posto njihovih prihoda ako ne promijene način na koji rade