Hrvatski Telekom, vodeći pružatelj telekomunikacijskih usluga u Hrvatskoj, objavio je nerevidirane konsolidirane rezultate za devet mjeseci 2017. godine. Rezultati devet mjeseci 2017. uključuju i utjecaj H1 Telekoma d.d. nakon provedenog procesa pripajanja H1 Telekoma d.d. OT - Optima Telekomu d.d., ističe se u izvješću
Ukupni konsolidirani prihodi porasli su za 11,6 posto u odnosu na devet mjeseci 2016. i iznose 5.785 milijuna kuna. Bez učinka Crnogorskog Telekoma, prihodi su rasli 2,4 posto, u odnosu na isto razdoblje 2016. Ako se isključi utjecaj H1 Telekoma, prihodi su porasli 2,1 posto.
Hrvatski Telekom nastavlja ostvarivati rast prihoda od pokretnih telekomunikacija, širokopojasnog pristupa i televizije, veleprodaje, energije i sistemskih rješenja te nepokretnih komunikacija.
EBITDA prije jednokratnih stavki povećana je za 11 posto, na 2.345 milijuna kuna, u odnosu na isto razdoblje 2016. EBITDA marža je na razini od 40,5 posto. Izuzmemo li doprinos Crnogorskog Telekoma, EBITDA prije jednokratnih stavki porasla je za tri posto i iznosi 2.177 milijuna kuna s EBITDA maržom od 41 posto. Bez utjecaja H1 Telekoma, EBITDA prije jednokratnih stavki porasla je za 2,7 posto.
Za devet mjeseci 2017. godine ostvarena je neto dobit u iznosu od 735 milijuna kuna. U odnosu na isto razdoblje 2016. godine, neto dobit je manja za 17 milijuna kuna, odnosno za 2,2 posto. Bez utjecaja Crnogorskog Telekoma realizacija neto dobiti iznosi 709 milijuna kuna i manja je za 5,7 posto. Ostvarenje neto dobiti pod utjecajem je veće amortizacije zbog povećanih infrastrukturnih ulaganja, povećanog vrijednosnog usklađenja imovine prvenstveno povezanog s povećanim vrijednosnim usklađenjem potraživanja kao posljedice tržišnih utjecaja i financijskih troškova povezanih s tečajnim razlikama.
Nastavak ulaganja u mrežnu infrastrukturu i inovativne usluge
Realizacija kapitalnih ulaganja u devet mjeseci 2017. godine, u odnosu na isto razdoblje 2016., povećana je za 28 posto, uključujući doprinos Crnogorskog Telekoma. Bez tog doprinosa, realizacija kapitalnih ulaganja povećana je za 18,1 posto u odnosu na isto razdoblje lani i iznosi 1.155 milijuna kuna.
Uspješno poslovanje Hrvatskog Telekoma omogućilo je znatna ulaganja u mrežnu infrastrukturu, što je osiguralo rast brzina u nepokretnoj i pokretnoj mreži te povećanje kapaciteta.
U nepokretnoj je mreži do kraja rujna 2017. omogućen optički pristup za ukupno 345 tisuća hrvatskih kućanstava, čime je povećana pokrivenost optičkim pristupom za 17 posto u odnosu na kraj 2016. godine. Pokrivenost novim generacijama pristupa dostupna je sada za 57 posto hrvatskih kućanstava kojima je omogućena brzina veća od 30 Mbit/s, dok je brzina veća od 100 Mbit/s dostupna u 18 posto kućanstava.
Istodobno, uz snažno povećanje ukupnog volumena prometa za 79 posto za vrijeme turističke sezone i 328-postotnim rastom podatkovnog prometa, omogućen je porast brzina u pokretnoj mreži. U usporedbi s istim razdobljem prošle godine, na kraju rujna 2017. godine porasla je pokrivenost stanovništva 4G mrežom u zatvorenom prostoru i iznosi 75 posto (povećanje od sedam p.p. u odnosu na kraj 2016.), kao i pokrivenost u vanjskom okruženju koja iznosi 98 posto u odnosu na 96,9 posto na kraju 2016. godine. Velika brzina 4G mreže, brzina preuzimanja od 262,5 Mbit/s, omogućena je za 47 posto korisnika.
Na tržištu širokopojasnih usluga u nepokretnoj mreži i televizije HT bilježi rast korisničke baze širokopojasnih usluga za tri posto i televizijskih usluga za pet posto u usporedbi s istim razdobljem 2016. godine.
Broj korisnika usluge Magenta1 kontinuirano raste i trenutno broji više od 92 tisuće kućanstava, što potvrđuje vrijednost koncepta vrhunskog korisničkog iskustva i pogodnosti.
Komentirajući poslovne rezultate za devet mjeseci 2017., predsjednik Uprave Hrvatskog Telekoma Davor Tomašković istaknuo je:
'Više sam nego zadovoljan ostvarenim rezultatima u devet mjeseci 2017. Snažni financijski rezultati omogućuju nam kontinuitet ulaganja kojim postavljamo čvrste temelje za usluge nove generacije i premium korisničko iskustvo. Rast korisničke baze televizijskih usluga pokazuje nam da smo novom TV platformom koju smo uveli u drugom polugodištu ove godine, vrhunskom kvalitetom slike, interaktivnošću, novim sučeljem i potpunom integracijom s mobilnim uređajima pružili korisnicima jedinstvenu uslugu prilagođenu u potpunosti njihovim očekivanjima. Uspješno smo podržali snažan porast podatkovnog prometa tijekom turističke sezone i istodobno smo omogućili rast brzina i u pokretnoj i u nepokretnoj mreži.
U idućim razdobljima nastavit ćemo s ulaganjima u mrežu i digitalnu transformaciju kompanije kao preduvjetima za najbolje korisničko iskustvo i premium poziciju na lokalnom i regionalnom tržištu.'