Korisnici univerzalne usluge Hrvatske elektroprivrede (HEP) načekali su se za uplatnice za novo obračunsko razdoblje. Zbog drastičnog kašnjenja davatelja usluge, građani će čak tri računa morati platiti u razmaku od 10 dana, odnosno najkasnije do 21. lipnja
Iz HEP-a su određenim kategorijama kupaca još početkom svibnja trebali poslati račun za razliku u potrošnji i plaćenoj struji za proteklih šest mjeseci, a uz to i nove akontacijske rate za iduće polugodište, ali su uplatnice kasnile, piše Slobodna Dalmacija.
HEP, međutim, uopće ne vidi problem koji su kupcima prouzročili. Iako korisnici praktički odjednom moraju platiti tri računa (obračunsku razliku, akontaciju za svibanj i akontaciju za lipanj ), a to će ih jednokratno stajati oko 1000 kuna ili više, iz HEP-a poručuju da potrošači nisu oštećeni?!
'Dinamika slanja računa i uplatnica je posljedica izdvajanja opskrbne djelatnosti te uvođenja drukčijeg procesa obrade podataka. Naime, izdvajanje opskrbne od distribucijske djelatnosti te informatičko razdvajanje HEP ODS-a i HEP Elektre kao jedan od posljednjih koraka u tom procesu, donio je promjene u procesu prikupljanja i obrade mjernih podataka, razmjeni podataka te u procesu izrade i slanja računa. Računi za zone kojima ističe šestomjesečno obračunsko razdoblje s 15. svibnja, kao i pripadajuće uplatnice, su poslani.
Dospijeće računa je 20 dana od dana izdavanja računa. Radi se zapravo o kasnijem plaćanju potrošene električne energije, pri čemu kupac ne snosi nikakvu financijsku štetu. Napominjemo da su zbog spomenute promjene datumi dospijeća prilagođeni načinu izdavanja računa te se na kasnije plaćanje akontacijske rate u odnosu na naznačeni datum dospijeća ne obračunavaju kamate', navode u HEP-u i objašnjavaju da za neke kupce nova dinamika predstavlja 'kašnjenje računa u odnosu na prijašnju praksu, dok za neke kupce oni dolaze uobičajeno...'.