regulatori pooštrili pravila

Kineska digitalna kompanija mijenja algoritme radi bolje zaštite dostavljača

13.09.2021 u 14:49

Bionic
Reading

Kineski div za dostavu hrane Meituan objavio je postavke po kojima algoritmi procjenjuju koliko je vremena kuririma potrebno za dostavu, dodavši i da ih prilagođava nakon vladinog poziva kompanijama da poboljšaju uvjete rada u sektoru

Kineski regulatori ove su godine pooštrili stav prema velikim tehnološkim tvrtkama, kritizirajući njihove mjere koje eksploatiraju radnike i krše prava potrošača. Izradili su i smjernice za platforme za dostavu hrane, tražeći od njih da jamče minimalne plaće i odmor.

Regulacija prava radnika u digitaliziranoj „gig ekonomiji“ predmet je rasprava širom svijeta, uz stav sindikata da algoritmi na međunarodnim digitalnim platformama smanjuju plaće i prava radnika na takvim poslovima.

Krajem prošlog tjedna kineska tvrtka Meituan objavila je službenom WeChat računu prijedlog odredbi o pravima radnika, otvorivši konzultacije s dostavljačima i vanjskim stručnjacima i tražeći povratnu informaciju kako bi se algoritam poboljšao.

Najavili su i dodatke za kurire "za abnormalne uvjete", poput kašnjenja za koja su odgovorni prodavači hrane, i signalizirali određenu dozu fleksibilnosti, zamijenivši "točno vrijeme" razdobljem dostave.

Kompanija je istaknula i da surađuje s vladom kako bi vozači dobili osiguranje od ozljeda na radu, a najavili su i obavezne stanke.

Meituan i Ele.me našli su se na udaru kritika na društvenim mrežama zbog odnosa prema dostavljačima koji većinom nemaju ni osnovno zdravstveno ni mirovisko osiguranje.

Prošle je godine časopis Renwu u izvješću prikazao s kakvim se pritiscima i rizicima dostavljači suočavaju, žureći dostaviti naručene proizvode u roku koji je odredio algoritam kompanija.