KRAH RIJEČKOG BRODARA

Lošinjska plovidba prodaje brodove i otpušta 170 radnika

12.11.2012 u 12:04

Bionic
Reading

Nakon 54 godine tradicije i gotovo 130 brodova koji su prošli kroz kompaniju, Lošinjska plovidba brodarstvo nalazi se na rubu propasti. Borbu za opstanak riječki brodar nastavlja s jednim brodom i 50 zaposlenih, ali preduvjet je dogovor s bankom

Od preostala četiri broda, jedan, Karolina izgrađen 1986., već plovi u rezalište u Indiji. Dva su broda, dvadesetogodišnja Dina i 26-godišnja Hana pod prijetnjom aresta banke Hypo i plove oko Kameruna i Bangladeša. Zadnji brod Maja, izgrađen krajem prošle godine u Kini, dogovorom kreditora Erstea i PBZ-a, ako se poklopi pozitivan splet okolnosti, mogao bi opstati kao zadnji u nekad moćnoj i brojnoj floti Lošinjske plovidbe.

Upravo taj brod mogao bi postati jezgro nove Lošinjske plovidbe, potvrdio je za Novi list direktor kompanije Zlatko Moković, koji kaže da kompaniji tek slijedi razdoblje brutalnog restrukturiranja. To, međutim, ne znači smanjenje broja brodova na samo jedan, već i reduciranje broja zaposlenika sa 220 na samo pedeset.

Moković priznaje da je otpuštanje zaposlenika neminovnost trenutka i samo dio priče o svjetskoj globalnoj krizi i odnosu banaka i gospodarstva. Brodarske kompanije, kazao je Moković, platile su danak krizi, neke su već potonule, a druge su prema njegovom mišljenju tek korak iza Lošinjske plovidbe.

Kroz restrukturiranje provođeno pod prijetnjom banaka koje traže plaćanje kredita, s prijavljenim šestomjesečnim gubitkom ove godine u iznosu od 52 milijuna kuna, ali i pod utjecajem daljnjeg urušavanja svjetskog tržišta brodarstva, Lošinjska plovidba traži model preživljavanja.

S obzirom na to da je plan Uprave da se u novoj Lošinjskoj plovidbi pod svaku cijenu pokuša zadržati barem zadnji izgrađeni brod Maja, procjena je da bi taj brod opsluživali pomorci u dvije grupe po 20 osoba, a u Upravi bi ostalo još možda desetak zaposlenika. Preostalih 170 zaposlenika, uz nadu da će barem dobiti zakonske otpremnine, izgubit će radna mjesta u Lošinjskoj plovidbi te otići na Zavod za zapošljavanje na kojem će, zbog urušavanja tržišta, ali i deficita poslova u Rijeci oko brodarstva i svega vezano uz tu djelatnost, teško dobiti posao u struci.