TURISTIČKA SEZONA

Manje Čeha i Mađara više Rusa i Španjolaca

15.07.2010 u 11:44

Bionic
Reading

Unatoč turističkim minusima iz pojedinih europskih zemalja u prvih šest mjeseci ove godine, poput Njemačke, Češke, Mađarske i drugih, u nastavku glavnog ljetnog dijela sezone hrvatski turizam može očekivati da će se minusi s nekih tržišta nadoknaditi, dok se iz nekih zemalja, primjerice Slovenije, Španjolske, Nizozemske, Rusije, skandinavskih zemalja očekuju i bolje brojke nego lani

Pokazuje to najnovije, srpanjsko izvješće o aktualnom stanju na tržištima koje su priredila inozemna predstavništva Hrvatske turističke zajednice (HTZ) i koje je Turističko vijeće HTZ-a prihvatilo na ovotjednoj sjednici.

Među zemljama s dobrim ovogodišnjim turističkim odazivom u Hrvatsku (u prvom polugodištu s porastom za 6 posto u dolascima i 8 posto u noćenjima, izdvojila se Slovenija iz koje će, prema izvješću, i u srpnju i kolovozu doći više turista nego lani. Glavni slovenski touroperateri trenutno bilježe povećan buking za Hrvatsku, gdje odmor Slovenci drže 'cjenovno racionalnim'. Zbog blizine najviše će ih u Istru i na Kvarner, a po vrsti smještaja u kampove i privatni smještaj.

Znatno bolja situacija nego u šest mjeseci trenutno je na njemačkom tržištu s kojeg touroperateri očekuju rezultate bolje od prošlogodišnjih, jer su najave za srpanj i kolovoz, pa i posezonu dobre u svim segmentima.

U Italiji prodaja aranžmana za Hrvatsku je trenutno na lanjskoj razini, ali kako 'feragosto' počinje s 1. kolovozom tada se očekuje i najveći dio gostiju iz te zemlje. I Talijani će pritom, kao i brojni drugi Europljani, o putovanju odlučivati u posljednjem trenutku, a ishod sezone s tog tržišta u Hrvatskoj će uvelike ovisiti o vremenskim prilikama u srpnju i kolovozu.

U Austriji je Hrvatska, uz Italiju, ove godine najtraženije auto-odredište, a kako im je Hrvatska i jedna od zemalja s najpovoljnijom cijenom goriva očekuje se da će i to utjecati da ovog ljeta nešto veći broj Austrijanaca nego lani godišnji odmor provede u Hrvatsku.

Pozitivni rezultati stižu ove godine s ruskog tržišta s kojeg se očekuje porast turističkog prometa za oko 20 posto, što se potvrdilo već u prvih šest mjeseci. Ruski touroperateri bilježe vrlo dobru prodaju aranžmana za srpanj i kolovozu za koje se traži i avio sjedište više, a već je prodan i velik dio aranžmana za rujan.

Više gostiju očekuje se i iz Španjolske (u šest mjeseci ih je bilo 29 posto više), i to posebno individualnih i onih koji dolaze zračnim prijevozom. Hrvatska je u toj zemlji pozicionirana kao skupo, ali egzotično, zanimljivo i kvalitetno odredište pa se, zahvaljujući i dodatno uvedenim avio kapacitetima, očekuje dvoznamenkasto povećanje dolazaka i noćenja španjolskih turista.

Zanimljiv podatak dolazi s britanskog tržišta na kojem je u prvim satima nakon poraza Engleske od Njemačke na Svjetskom nogometnom prvenstvu zabilježen porast bukinga za Hrvatsku od 25 posto u odnosu na dan ranije, odnosno 40 posto u danima nakon poraza. Unatoč slabijoj prodaji, jedan od najvećih turoperatora Thomson UK nije smanjio kapacitete za Hrvatsku kao što je to učinio u nekim drugim odredištima, a u porastu je i broj upita individualnih gostiju jer popularnost Hrvatske raste i s padom eura, odnosno jačanjem funte.

Nešto lošije vijesti stižu iz Mađarske, Poljske i Češke, zemalja koje su, uz gospodarsku krizu, ovo proljeće bile pogođene i velikim poplava, a to su neki od razloga za mogući pad turističkog prometa iz tih zemalja u odnosu na prošlu godinu.