novi ulaz u split

Miniranjem stijene počeli radovi na tunelu Kozjak, evo kako to izgleda

08.08.2024 u 15:39

Bionic
Reading

U četvrtak su započeli su radovi na probijanju tunela Kozjak, kao jednog od kompleksnijih objekata predviđenih u sklopu cjelokupnog projekta naziva Novi ulaz u Split, izvijestili su iz Hrvatskih cesta

Radovi su počeli miniranjem 20.000 m3 stijenske mase predusjeka sjevernog izlaza tunela, a u sljedećih mjesec dana planira se započeti sa samim iskopom tunela, odnosno njegove glavne, prometne i servisne cijevi. Iz HC-a objašanjavaju da će se radovi na probijanju tunela raditi prema Novoj austrijskoj metodi građenja tunela (NATM) te da se, ovisno o kategoriji stijene, očekuje dnevni napredak od pet do devet metara.

'Tunel Kozjak je projektiran za brzinu od 80 km/h kao jednocjevni tunel sa dvosmjernim prometom sa servisnom tunelskom cijevi. Servisna cijev se izvodi paralelno sa glavnom tunelskom cijevi na razmaku osi od 35 m. Dužina cijevi je 2545,7 m. Poprečni presjek tunela svijetlog je otvora 56,17 m2. U tunelu su predviđene četiri zaustavne niše, po dvije za svaki smjer vožnje, dva poprečna prolaza za interventna vozila, poprečni prolazi za pješake svakih 250 m, SOS i hidrantska niša svakih 150 m, uzdužna ventilacija, video nadzor te vatrodojavni nadzor', izvijestili su iz HC-a.

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Hrvatske ceste

U ovoj fazi, ugovorenoj s tvrtkom China Road and Bridge Corporation, koja je u Hrvatskoj najpoznatija po tome što je izgradila Pelješki most, predviđena je izgradnja državne ceste duljine 6,85 km, s dvije tunelske cijevi (glavna i servisna), tri nadvožnjaka, jednog prolaza, dva vijadukta i nathodnika planinarskog puta, te zidova za zaštitu od buke. Vrijednost posla je 74,7 milijuna eura bez PDV-a dok je rok izvršenja 36 mjeseci.

Iz HC-a podsjećaju da projekt naziva Novi ulaz u Split: čvor Vučevica na A1 – tunel Kozjak – čvor na DC8 – Trajektna luka Split, predviđa izgradnju nove dvotračne državne spojne ceste koja spaja čvorište Vučevica na autocesti A1 s gradskom – trajektnom lukom u Splitu. Nakon čvorišta Vučevica cesta prolazi kroz tunel Kozjak do državne ceste DC8 u Kaštelima, a potom novim prijelazom zaljeva do Kopilice (lokacija planiranih novih kolodvora, autobusni i željeznički), odnosno daljnjom vezom na gradsku trajektnu luku. Projekt se provodi u tri faze, a od kojih je u realizaciji prva faza, točnije cesta od čvorišta Vučevica do čvorišta na državnu cestu DC8 u Kaštelima u duljini zahvata od 7,92 kilometara.