Gošća Newsrooma televizije N1 bila je ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac. Govorila je o strategiji turizma, marketinškim kampanjama, broju gostiju i noćenja te drugim temama u turizmu.
Na kritiku da je u jednom spotu prikazano sunce i more, iako Hrvatska ima i može ponuditi puno više, ministrica odgovara da upravo zato Hrvatska turistička zajednica završava Strateški marketinški operativni plan te da je Strategija održivog turizma do 2030. godine usvojena u Hrvatskom saboru.
“Oni trebaju krenuti u smjeru poruka i ciljeva glavne strategije razvoja održivog turizma. Sam strateški marketinški operativni plan koji će uskoro biti prezentiran nama svima članovima Turističkog vijeća i Skupštini i usvojen treba krenuti smjernicama održivosti i smjernicama da se ne oslanjamo na adute sunca i mora jer smo svi to već odavno prošli. Naravno da su oni bitni, da su jedni od glavnih motiva dolazaka, ali Hrvatska ima jako puno toga za ponuditi”, kaže ministrica Brnjac za N1.
Dodaje da se Ministarstvo turizma orjentiralo na pred i postsezonu i na prezentaciju naše prirodne i kulturne baštine i svega onoga zbog čega turisti dolaze.
“A ovo što vidimo u prvih nekoliko mjeseci, povećan broj dolazaka i noćenja, to je ono što želimo, to su upravo sve one marketinške aktivnosti i na sajmovima, prema čemu smo orjentirani, da preusmjerimo dolazak turista iz 6., 7., 8. mjeseca i da rasteretimo taj dio godine i da stvorimo predsezonu i postsezonu”, kaže ministrica Brnjac.
'Nedostatak radnika je problem cijele Europe'
Govorila je i o nedostatku radne snage i kvalitete radne snage. “To je problem cijele Europe”, kaže ministrica i dodaje da se taj problem pokušava riješiti na međuresornim sastancima Ministarstva turizma, Ministarstva financija, Ministarstva rada i drugih s premijerom.
“Sve velike ozbiljne hotelske kuće već su lani na završetku sezone počele tražiti i za ovu sezonu”, rekla je Brnjac. Objasnila je da Ministarstvo turizma daje stipendije mladim ljudima za profesionalna usavršavanja koje su nedavno digli na 2000 kuna te da su različitim načinima, od olakšanja dobivanja dozvola za rad strancima preko dizanja imovinskog cenzusa pokušali pronaći način da se omogući što više radnika za sezonu.
Poslala je i poruku poslodavcima. “Ako želite kvalitetnog radnika, morate te ga i adekvatno platiti”, rekla je ministrica i dodala da je posao u turizmu zanimljiv, ali zahtjevan.
Rekla je i da ona ima informacije da su se manje više poslodavci svi pobrinuli da imaju radnike za sezonu.
“Kad planirate na vrijeme proces onda nećete imati problema sa MUP-om, obradama podataka. Uvijek će biti nedostatak djelatnika negdje, ali to je problem s kojima se mi suočavamo odavano. Zato mi nudimo stipendije mladima i tu ministarstvo pokriva 70 posto troška, a ostalo je na poduzetnicima”, rekla je ministrica.