Neorenesansna palača u vlasništvu Pošte Slovenije u centru Ljubljane uskoro bi mogla dobiti nove korisnike
Započelo je proteklih tjedana traženje sinergije između Pošte Slovenije i Intereurope, i to strateškim promišljanjem o monetizaciji nekretnina. Jedna od najvrednijih nekretnina u njihovu vlasništvu upravo je spomenuta palača u Čopovoj ulici u centru Ljubljane, a za nju je pokazao interes modni div Inditex, vlasnik planetarno popularnog brenda Zara, piše ljubljanski Dnevnik.
Zgrada je izgrađena davne 1891. godine i u nju je svoje službenike smjestila tada austrijska pošta. Godine 1996. dobila je novu fasadu, no i nju je već načeo zub vremena.
Za najam se nudi 4450 od ukupno 6589 četvornih metara palače, a između ostaloga, nudi se podzemni dio zgrade namijenjen skladišnoj i arhivskoj djelatnosti.
Dođe li do iseljenja poštanskih službenika iz te zgrade, oni će vjerojatno biti prebačeni na jednu od ljubljanskih lokacija u vlasništvu Intereurope. Intereuropin vlasnik otprije dvije godine postala je Pošta Slovenije nakon što je u svibnju 2019. potpisala ugovor o kupnji 72 posto dionica logističke tvrtke Intereuropa iz Kopra, a po zaključenju te transakcije postala je najveća logistička tvrtka u Sloveniji. Fokus strateške razvojne agende, koji će im omogućiti da uravnoteže rast i ostvare profitabilnost u idućih šest godina, jest širenje na tržišta jugoistočne Europe.
Uprava Pošte već je obavila razgovore s Inditexom, ali i još nekim zainteresiranim kompanijama za unajmljivanje zgrade. Dobro obaviješteni izvori Dnevnika upozoravaju da je zaključenje posla poprilično daleko. Kamen spoticanja mogla bi biti i spomenička renta jer bi pala na teret budućeg unajmljivača zgrade.
Inditexov interes nije neočekivan. Tijekom pandemije Inditex je ojačao digitalni kanal prodaje i zatvorio manje trgovine nauštrb širenja velikih prodajnih prostora koji mogu funkcionirati i kao mini distribucijska središta, što je očito ideja i za nekretninu u Ljubljani.
Fokus na internetsku prodaju dao je rezultata. Kompanija je u prvom polugodištu zabilježila rast internetske prodaje od 36 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje. Vrijednost internetske prodaje čak je 137 posto viša nego u istom razdoblju 2019. godine.