E-TRGOVINA

Na internetu puno istražujemo, ali malo kupujemo

13.10.2014 u 09:38

Bionic
Reading

Hrvatska je prema postotku broja kupaca putem interneta pri dnu europskih standarda. Tek 19 posto domaćih korisnika kupuje preko interneta. No zato čak 78 domaćih korisnika istražuje na internetu prije kupnje

Prema nedavno završenom istraživanju i prikupljenim podacima agencije TELUM marketing, procjenjuje se kako više od polovice vlasnika pametnih mobitela koriste mobitele u kupnji. Preciznije, koriste ih dok se nalaze u trgovini s ciljem pronalaženja dodatnih informacija o kupnji proizvoda. Navedene aktivnosti služe i za informiranje o dostupnosti i nižim cijenama u konkurentskim trgovinama s ciljem povoljnije kupnje.

Takav razvoj situacije ukazuje na iznimno visok utjecaj informacija prikupljenih preko interneta. Iako smo kao nacija i dalje vrlo oprezni kod same kupnje preko interneta, a po čemu smo i dalje pri dnu ljestvice europskih standarda, taj postotak iz godine u godinu raste i danas doseže 19 posto ukupnog broja korisnika.

Od europskih zemalja obuhvaćenih istraživanjem, samo Srbija sa 16 posto i Bugarska sa 18 posto imaju niži postotak. Na vrhu ljestvice se nalazi tržište Velike Britanije s visokih 47 posto internetskih kupaca

Međutim, kada se gleda postotak ljudi koji prije kupnje istražuju na internetu, Hrvati se penju na sam vrh ljestvice europskih zemalja. U Hrvatskoj čak 78 posto korisnika prije kupnje istražuju na internetu prije kupnje. Zahvaljujući navedenom postotku, Hrvatska se smjestila na visoko četvrto mjesto europskih zemalja obuhvaćenih istraživanjem.


S obzirom na to da kupci traže usporedbe cijena kao i druge trgovine gdje se proizvod prodaje, vlasnici trgovina bi svakako trebali pronaći način da zadrže te kupce. Vlasnicima trgovina najgora je opcija da kupci kod njih dođu pregledati proizvod koji im se sviđa, a da pravu kupnju naprave online ili kasnije u drugoj trgovini.

Analiza pokazuje kako su metode kvalitetnog komuniciranja poslovnih subjekata prema kupcima najbolji način izbjegavanja situacije da se kupci informiraju na jednoj adresi, a kupuju na sasvim drugoj. Upravo ta činjenica jasno ukazuje na niži rang komuniciranja ponuđača usluga kod nas. Viša razina komuniciranja, primjerice u Velikoj Britaniji dovodi do povjerenja i jasne slike koju kupci imaju o proizvodima koji ih interesiraju. U našem slučaju, ta razina još uvijek nije dovoljno visoka budući kupci najviše vjeruju vlastitim pronalaženjem informacija prilikom kupovine željenih proizvoda.

Ubrzan rast internetskog marketinga jasan je pokazatelj kako ovaj oblik oglašavanja postaje ključan u svakodnevnoj komunikaciji s korisnicima i uvelike utječe na konačnu kupnju.