Slovenski Kopar najveća je teretna luka sjevernog Jadrana u kojoj ove jeseni započinje izgradnja nove pruge s kojom će se još više približiti tržištima srednje Europe. Zbog tog je projekta i slovenski premijer Miro Cerar podnio ostavku, ali su građani na referendumu ipak podržali izgradnju pruge čija se vrijednost procijenjuje na oko milijardu eura
Postojeća pruga postala je preopterećena i prespora pa će dobiti novi kolosijek koji treba izgraditi na zahtjevnom, brdovitom terenu. Gradit će se europskim i mađarskim novcem, donosi HRT.
'Radovi na izgradnji drugog kolosijeka ove pruge procjenjuju se na oko milijardu eura. To uključuje gradnju 27 kilometara pruge, osam tunela, dvaju mostova i vijadukata, a sve bi trebalo biti gotovo do 2025.', rekao je za HRT glasnogovornik luke Koper Sebastjan Šik.
Ovdje je trenutno 1000 stalno zaposlenih i još toliko malo slabije plaćenih unajmljenih radnika, a prosječna plaća im je oko 1000 eura. U luci Koper se za Daleki istok prekrcava tisuće Mercedesa, a godišnje se tu pretovori više od 700 tisuća automobila.
Nova pruga ide pod ruku s ulaganjima u luci. U kontejnerski terminal 200 milijuna eura. Za trećinu se proširuje pristanište na kojem se već sada prekrcava više kontejnera nego u Rijeci i Trstu zajedno.
'Kopar se razvija od početka 90-ih, dijelom na račun Rijeke koja je stagnirala zbog rata, a ulaskom u EU dobili smo status europske luke. No ne bismo uspjeli bez velikih ulaganja u lučku infrastrukturu', dodaje Šik.
Samo luka gradu godišnje donosi prihod od osam milijuna eura.