Čini se da svatko ima priču o prijavi na oglas za posao za koji je smatrao da je stvoren, no nakon prijave - ni slike ni tona od poslodavca
Oglasi za 'poslove duhova' jedan su od razloga zbog kojih pronalaženje novog radnog mjesta može biti izrazito demotivirajuće, a mnogi kažu da im takva praksa 'slama dušu', kaže izvršni direktor Greenhousea, prenio je Business Insider.
Čini se da svatko ima priču o prijavi na posao za koji je smatrao da je stvoren, no nakon prijave - ni slike ni tona od poslodavca. Možda ste čak stigli i do faze intervjua, na kojem su vam dali do znanja ste idealan kandidat, no poslije je sve utihnulo.
Greenhouse možda ima objašnjenje za to. Naime utvrđeno je da je između 18 i 22 posto poslova objavljenih na toj platformi 2024. godine zapravo bio poziv za nove radnike koji nikada nisu zaposleni niti su to trebali biti.
Poslovi koji ne postoje
Platforma za zapošljavanje anketirala je 2500 radnika diljem SAD-a, Ujedinjenog Kraljevstva i Njemačke, otkrivši da tri od pet kandidata sumnjaju da su naišli na 'posao duhova'.
Analizirajući podatke, Greenhouse je otkrio da se otprilike petina poslova objavljenih na toj platformi može klasificirati kao 'poslovi duhova' - oglasi za poslove koji ne postoje.
'Podaci naglašavaju zabrinjavajuću stvarnost - tržište rada postalo je nepredvidivije nego ikad', rekao je u izjavi Jon Stross, predsjednik i suosnivač Greenhousea.
Kako prepoznati lažan oglas za posao
'Poslovi duhova' ipak nisu nova pojava. Business Insider izvijestio je 2022. o istraživanju 1000 menadžera za zapošljavanje koje je provela kreditna tvrtka Clarify Capital. Polovica menadžera izjavila je da su objavljivali oglase za posao čak i kada nisu aktivno zapošljavali jer su 'uvijek otvoreni za nove ljude'.
Anketa Resume Buildera iz svibnja prošle godine pokazala je da sedam od 10 menadžera za zapošljavanje smatra da je 'moralno prihvatljivo' objavljivati lažne poslove, a tri od 10 tvrtki priznale su da su objavljivale takve oglase.
Razlozi za njihovo postavljanje uključuju stvaranje dojma o rastu tvrtke, umirivanje frustriranih djelatnika koji rade posao za više ljudi ili traženje savršenog kandidata 'jednoroga'. A ponekad je razlog puno toksičniji - nekad ti oglasi služe da bi se postojeći radnici zabrinuli za svoje radno mjesto.
Iako menadžeri za zapošljavanje mogu vidjeti koristi od ovakve prakse, u stvarnosti 'poslovi duhova' frustriraju kandidate i narušavaju povjerenje u taj proces, izvijestio je prošle godine Tim Paradis iz BI-a.
Wall Street Journal izvijestio je da, kao odgovor na učestale lažne poslove, Greenhouse i LinkedIn sada nude značajku provjere koja pomaže kandidatima identificirati oglase koji bi mogli biti gubitak vremena.
Neki načini prepoznavanja lažnog oglasa, kako je ranije izvijestio BI, uključuju to da je aktivan 30 ili više dana, da ga više nije moguće pronaći na web stranici tvrtke ili da sadrži nejasan opis uloge i njenih zahtjeva.