Austrija, Njemačka i Italija traže od Europske unije da podrži infrastrukturne projekte za transport zelenog vodika, uvezenog iz sjeverne Afrike, u sklopu nastojanja da se u Europi uspostavi tržište za to gorivo s niskim udjelom ugljika
Europa nastoji povećati proizvodnju i uvoz vodika iz obnovljivih izvora. Zemlje Unije očekuju da će time smanjiti upotrebu fosilnih goriva u industrijskim procesima poput proizvodnje čelika.
Ministri iz Austrije, Njemačke i Italije u ponedjeljak su Europskoj komisiji uputili pismo kojim su izrazili političku potporu nekoliko vodikovih projekata, tražeći da im se dodijeli status Projekta od zajedničkog interesa EU-a.
Time bi projekti dobili pristup fondovima EU-a i osigurali ubrzani postupak izdavanja dozvola. 'Razvoj kandidiranih projekata poboljšati će sigurnost opskrbe i diversifikaciju izvora uvoza i istodobno smanjiti ovisnost o fosilnim gorivima', stoji u pismu u koje je Reuters imao uvid.
Ministri traže potporu za planirani cjevovod za vodik Gas Connect Austrije koji bi povezao Njemačku, Austriju i Slovačku i za prenamjenu plinovoda u većinskom vlasništvu talijanske tvrtke Snam, na potezu od Italije preko Austrije do Slovačke, za transport vodika.
Predložena infrastruktura povezala bi europska čvorišta potražnje za vodikom, odnosno tvornica, s uvozom vodika iz obnovljivih izvora iz sjeverne Afrike i pridonijela bi izgradnji europske vodikove mreže, stoji u pismu.
Budući da niz sektora vodik iz obnovljivih izvora smatra opcijom za smanjenje ugljičnog otiska, očekuje se da će europska potražnja za tim gorivom premašiti ponudu, što znači da će biti potreban uvoz.
Do kraja desetljeća Europa želi proizvesti 10 milijuna tona vodika iz obnovljivih izvora, a isto toliko planira i uvesti. Ostali vodikovi projekti planirani su za južnu Europu. Predloženi cjevovod 'BarMar' transportirao bi od 2030. niskougljični vodik između Španjolske i Francuske, uz planirani kapacitet od dva milijuna tona godišnje.