U Novalji je u petak održana završna konferencija projekta rekonstrukcije i dogradnje trajektnog pristaništa Žigljen, projekta vrijednog 9,7 milijuna eura, koji je sufinanciran europskim novce, a održan je i skup "Izazovi županijskih lučkih uprava u provedbi projekata iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija"
Inače, rekonstruirano i dograđeno trajektno pristanište Žigljen svečano je otvoreno u prvoj polovici lipnja ove godine, a za realizaciju projekta je 8,3 milijuna eura plaćeno iz Kohezijskog fonda Europske unije, a 1,4 milijuna eura iz državnog proračuna.
U svojstvu izaslanika ministra mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića ravnatelj Uprave za sigurnost plovidbe Siniša Orlić istaknuo je značaj pristaništa Žigljan za unapređenje kvalitete života stanovnika Novalje, cijele Ličko-senjske županije i šire.
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture je kroz Operativni program Konkurentnost i kohezija do sada financiralo izgradnju i rekonstrukciju lučke infrastrukture u ukupnoj vrijednosti više od 100 milijuna eura. Trajektno pristanište Žigljen jedno je od 19 uspješno provedenih sličnih projekata, rekao je Orlić, dodajući da Ministarstvo priprema natječaje za novo financijsko razdoblje.
Govoreći o kontinuirano dobroj suradnji Županije s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture, župan Ličko-senjske županije Ernest Petry ne sumnja da će se suradnja i nastaviti. Županija, kao osnivač Lučke uprave Novalja, i dalje će biti potpora i Lučkoj upravi i Gradu Novalji u realizaciji sličnih projekata u budućnosti, najavio je.
Gradonačelnik Grada Novalje Ivan Dabo istaknuo je značaj Trajektnog pristaništa Žigljen u novijoj hrvatskoj povijesti, jer je pristanište pušteno u promet 1990. godine i s njega je u vrijeme Domovinskog rata bio uspostavljen kvalitetan koridor hrvatskim braniteljima između otoka Paga i ličkog ratišta, ali je izrazio nadu da se te okolnosti više nikada neće ponoviti.
Danas pristanište Žigljen, kojime upravlja Lučka uprava Novalja, predstavlja ulazna vrata na otok Pag i grad Novalju, rekao je Dabo.
Izvođač radova na rekonstrukciji i dogradnji pristaništa Žigljen bila je tvrtka Graditelj svratišta, tvrtka Rijekaprojektu bila je projektant, dok je voditelj programa bila tvrtka Kling, a nadzor je obavljala tvrtka House.
U sklopu završne konferencije tog projekta, održan je i stručni skup "Izazovi županijskih lučkih uprava u provedbi projekata iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija", s kojeg je uz ostalo poručeno kako je u u svakodnevnom poslovanju potrebno daljnje usavršavanje djelatnika i stjecanja novih znanja.