Njemački sinonim za zdrave sandale se sprema i na Wall Street. Novi vlasnik je platio milijarde za tu tvrtku, ali je uvjeren kako čitav životni stil vezan uz taj proizvod vrijedi mnogo više
Obiteljska tvrtka Birkenstock je osnovana još daleke 1774. i kad je riječ o tim sandalama, ostale su iste već desetljećima. Jer moda se mijenja, sandale Birkenstock ostaju na nogama, piše Deutsche Welle.
Šesti naraštaj ove obitelji je 2021. tvrtku ipak konačno prodao fondu L Catterton, investicijskoj skupini u kojoj sudjeluje i Bernard Arnault i njen konglomerat luksuznih tvrtki LVMH čije marke sežu od šampanjca Moët & Chandon i Dom Perignon, niza modnih kuća poput Louis Vuitton, Givenchy, Céline, Kenzo, proizvođača parfema i luksuznih satova...
Iako Birkenstock sandale jedva pristaju uz večernju toaletu, ovaj koncern je bio spreman platiti pozamašnu cijenu. Točan iznos nije poznat, ali se pretpostavlja da riječ oko četiri milijarde eura.
No proizvođač luksuza je uvjeren kako je Birkenstock vrijedi više od cijene koju je platio i po procjeni marketinških stručnjaka riječ je o 6 do 10 milijardi dolara. Kako bi i utržio taj novac sprema se Birkenstock, uoči 250. obljetnice postojanja te tvrtke, poslati i na burzu.
Detalji o emisiji dionica nisu objavljeni, ali pretpostavlja se kako će dionice biti samo na američkom tržištu. Na neki način se povijest ponavlja: jer njemačke sandale Birkenstock su tamo još u šezdesetima „otkrila" i američka „djeca cvijeća“ i ubrzo je postala uniforma hipija opsjednutih očuvanjem okoliša i „harmoniji s prirodom“ čitavog svijeta. Danas se sandale Birkenstock prodaju u preko 100 zemalja, a više nisu tek proizvod za hipije: i u filmu Barbie ih nosi i Margot Robbies – naravno, u ružičastoj boji.
Promet ovog proizvođača je 2014. bio još nekih 273 milijuna eura, 2020. je to već bilo 730 milijuna, a po podacima tvrtke za prošlu godinu to je bila milijarda i 240 milijuna eura.
Godišnje se proizvede oko 30 milijuna pari obuće godišnje. A to će biti i više. Jer već ove jeseni se otvara nova tvornica u Pasewalku, nedaleko od Berlina. Već sad zapošljava oko 5500 suradnika, a najveći dio – oko 95 posto je u Njemačkoj. „Made in Germany“ je izuzetno važan dio ovog brenda, a i britanska ekspertica za marketing upozorava kako ne treba niti pomišljati mijenjati ime, pa makar kupci nekih zemalja morali lomiti jezik izgovarajući „Birkenstock“.
Njemački proizvod i njemačka kvaliteta „je dio onoga što Birkenstock prodaje. To je dio brenda, to je integralni sastojak proizvoda', zaključuje Deutsche Welle