konzum smart

Otvoren prvi hrvatski dućan bez blagajni i prodavača

20.09.2023 u 13:41

Bionic
Reading

Konzum je u srijedu otvorio prvu smart trgovinu u Zagrebu. Dućan je specifičan po tome što nema blagajni niti prodavača i prvi je takav u Hrvatskoj i regiji

Kupci u njemu kupuju tako da skeniraju QR kod iz Konzumove mobilne aplikacije, uzmu s police željene artikle i jednostavno izađu van. Plaćanje kupljenih artikala automatski se provodi putem računa debitne ili kreditne kartice koju je kupac unio u aplikaciju, a račun stiže u aplikaciju i na e-mail.

'Ova je trgovina prava potvrda uloge koju ima lider na tržištu – postiže maksimum u svakodnevnom poslovanju, na dobrobit kupaca i tržišta, a istodobno iz vida ne ispušta poluge svoga budućeg razvoja. Konzum to radi već godinama. Tako je prošli tjedan mogao biti daleko ispred svih u spuštanju cijena u prilog obuzdavanju inflacije u Hrvatskoj, a danas tržištu otvoriti vrata prve automatizirane trgovine u Hrvatskoj. Taj je iskorak potpuno u skladu s planovima o tehnološkoj transformaciji i digitalizaciji, koje su jedan od četiri stupa razvojne strategije Fortenova grupe. Kao vodeće inovatore u maloprodaji u regiji u rješenjima napredne analitike i umjetne inteligencije, nedavno nas je na svjetskoj razini prepoznao i Google Cloud dodijelivši nam dvije prestižne nagrade', rekao je Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe.

'Otvaranjem prve SMART prodavaonice u jugoistočnoj Europi pokazujemo da je Konzum predvodnik u trendovima i inovacijama. Da bismo ostali neosporivi lider na tržištu i prvi izbor zaposlenicima i kupcima, kontinuirano ulažemo u modernizaciju naše maloprodajne mreže, pa tako i u potpuno nove koncepte kao što je Konzum SMART. Konzum svakim novim tehnološkim iskorakom postaje sinonim modernog načina kupovine za čitavu obitelj', izjavio je Zoran Mitreski, izvršni direktor Fortenova grupe za maloprodaju i predsjednik Uprave Konzuma.

'Ovo je samo je još jedan iskorak u digitalizaciji poslovanja Konzuma. Tehnologija koja je korištena za ovaj koncept prodavaonice zasniva se na računalnom vidu za prepoznavanje, a prostor je pokriven sa 150 kamera zahvaljujući kojima možemo pratiti koje artikle je kupac uzeo s police i naplatiti samo one koje je iznio sa sobom iz prodavaonice. Cilj je bio pružiti kupcima bržu i jednostavniju kupnju“, izjavio je Jozo Džakula, direktor Područja informatike u Konzumu te je dodao da je sve to moguće zahvaljujući sustavu umjetne inteligencije za prepoznavanje artikala, koji je implementiran u suradnji s američkom tvrtkom AiFi.