LUKSUZNI SEKTOR

Ovo je najnovija investicija Michaela Jordana, a partneri u poslu su mu brojne košarkaške zvijezde

29.12.2021 u 19:50

Bionic
Reading

Najbolji košarkaš svih vremena Michael Jordan poznat je i kao kolekcionar luksuznih satova. Njegov najnoviji investicijski iskorak ima upravo taj potpis.

Proizvođači luksuznih satova odabrali su zanimljivu taktiku koja očito daje rezultate.

Naime, izbjegavaju povećanje nove ponude kako bi zaštitili vrijednost i raritet postojećih kolekcija. To omogućuje luksuznim robnim markama da zadrže svoju vrijednost na sekundarnom tržištu, posebno u uvjetima velike potražnje.

Sekundarnim tržištem za luksuzne satove bavi se start-up tvrtka WatchBox, koja je u nedavnom krugu financiranja među ostalim vrhunskim sportašima privukla Michaela Jordana i Giannisa Antetokounmpa. Prema nekim neslužbenim podacima, WatchBox se procjenjuje na gotovo milijardu dolara, što bi mu donijelo prestižni atribut jednoroga.

WatchBox je u studenome prikupio svježih 165 milijuna dolara kapitala u svojoj posljednjoj rundi financiranja. Jordanu su se pridružili zvijezda Milwaukee Bucksa i aktualni MVP NBA lige Giannis Antetokounmpo, vlasnik Bucksa Marc Lasry, zvijezde Phoenix Sunsa Chris Paul i Devin Booker, te investitor s Wall Streeta Bill Ackman, između ostalih.

WatchBox, sa sjedištem nedaleko Philadelphije, zaradio je 260 milijuna dolara od svog osnivanja 2017. Iako tvrtka nije otkrila svoju posljednju procjenu prihoda, upućeni su otkrili CNBC-u da se približava iznosu od milijardu dolara.

Michael Jordan
  • Michael Jordan
  • Michael Jordan
  • Michael Jordan
  • Michael Jordan
  • Michael Jordan
    +3
Michael Jordan Izvor: EPA / Autor: ERIK S. LESSER

U nedavnom intervjuu za CNBC, izvršni direktor WatchBoxa, Justin Reis, rekao je da je tvrtka na dobrom putu da ostvari 300 milijuna dolara dobiti ove godine i da bi mogla izaći na Wall Street u budućnosti.

WatchBox ima zalihe u vrijednosti od 150 milijuna dolara. Umjesto da služi kao tržište za ravnopravne transakcije, tvrtka kupuje i trguje luksuznim satovima od prodavatelja. Zatim provjerava autentičnost proizvoda i preprodaje ih sakupljačima i drugim kupcima, bilježeći transakcijske naknade u procesu.

Sekundarno tržište luksuznih satova cvjeta jer vrhunski proizvođači poput Rolexa i Richarda Millea izbjegavaju povećanje ponude kako bi zaštitili oskudnu ponudu svojih kolekcija. To omogućuje luksuznim brendovima da zadrže svoju vrijednost na sekundarnom tržištu, posebno kada potražnja raste.

Morgan Stanley je izvijestio da je Rolex prošle godine prodao 810.000 satova, dok je Patek prodao 53.000. Audemars je prodao 40.000 satova, a Richard Mille samo 4.300.

Konzultantska tvrtka McKinsey procjenjuje da je prodaja rabljenih satova dosegla 18 milijardi dolara u 2019. i mogla bi porasti na 32 milijarde dolara do 2025. Prema tvrtki, prodaja rabljenih satova bit će otprilike polovica tržišta za nove maloprodajne satove do 2025. u odnosu na otprilike jednu trećinu danas.

WatchBox nije jedini koji pokušava iskoristiti potražnju. Rivali poput Watchfindera, Watchmastera i Hodinkeea iz New Yorka također se šire za pozicioniranje na sekundarnom tržištu.

WatchBox planira iskoristiti svježe prikupljenu gotovinu za proširenje svoje digitalne platforme i otvaranje kolekcionarskih salona u New Yorku, Los Angelesu, Miamiju, Houstonu i Dallasu. Međunarodne lokacije WatchBoxa uključuju Dubai, Hong Kong i Švicarsku, a Reis je rekao da tvrtka želi dosegnuti 40 tržišta tijekom sljedeće tri godine.