potrošnja u prosincu

Pogledajte koliko će Hrvati stući u blagdanskom šopingu

24.11.2017 u 13:37

Bionic
Reading

U blagdanskoj kupovini Hrvati će ove godine potrošiti oko 500 milijuna kuna više nego lani. U Hrvatskoj gospodarskoj komori procjenjuju kako ćemo u trgovinama tijekom prosinca ostaviti 12,5 milijardi kuna

'Rast procjene za 2017. temelji se na rastu prometa u trgovini na malo već 37 mjeseci za redom, što je nezabilježeno otkad Državni zavod za statistiku vodi te podatke', iznijela je pred novinarima govoreći o blagdanskoj potrošnji Tomislava Ravlić, pomoćnica direktorice Sektora za trgovinu Hrvatske gospodarske komore.

Prema njihovim procjenama Hrvati će i na ovogodišnjem Black Fridayu potrošiti oko 500 milijuna kuna što je oko 15 posto više u odnosu na prošlu godinu. U blagadanskoj kupnji najtraženije su dječje igračke, kozmetika, odjeća i obuća, ali i hrana, alkohol kao i bezalkoholna pića. Uočili su kako je u njoj dosta zastupljena i potrošačka elektronika poput mobitela, videoigara, računala. Na popisu čestih blagdanskih poklona završavaju i knjige, ali i božićne dekoracije.

'Prosjek rasta prometa u trgovini na malo u 2017. godini će, prema procjenama HGK, biti veći od pet posto, dok je u 2016. iznosio 3,5 posto na razini cijele godine. Podaci pokazuju da blago rastu indeksi pouzdanja, raspoloženja i očekivanja potrošača, što znači da možemo očekivati nastavak dobrih kretanja po pitanju potrošnje, ne samo blagdanske, već i ukupne', kaže Ema Culi, direktorica Sektora za trgovinu HGK.

  • +12
Pogledajte advent u Zagrebu Izvor: tportal.hr / Autor: Dražen Breitenfeld

Takav pozitivan trend maloprodajnog prometa i potrošačkog optimizma u posljednjih nekoliko godina pripisuju povoljnom utjecaju čimbenika poput rekordne turističke sezone, generalnog oporavka ekonomije, ali i konkretnim Vladinim mjerama poput porezne reforme.

'U potrošnji prosječnog hrvatskog kućanstva najveći udio otpada na hranu i bezalkoholna pića, čak 29,5 posto, po čemu smo daleko iznad prosjeka EU. Slijede troškovi stanovanja, prijevoza i potrošnje energenata na koje otpada oko 30 posto kućnog budžeta, zatim odjeća i obuća sa 8,5 posto, rekreacija sa 6,7 posto, dok na kulturu trošimo tek 5,9 posto', dodala je Culi.

Želja im je, poručila je, da u ponudi na domaćem tržištu bude zastupljeno što više kvalitetnih hrvatskih proizvoda pa stoga apeliraju na trgovce i potrošače da kupovinom domaćih proizvoda potiču nastavak rasta potrošnje jer time potiču i druge pozitivne trendove koji pokreću oporavak gospodarstva.

  • +16
Šoping groznica u SAD-u Izvor: Reuters / Autor: ANDREW KELLY

Istraživanja pokazuju da je gotovo 80 posto hrvataskih građana spremno izdvojiti više novca za hrvatski proizvod koji svojom kvalitetom i cijenom ne zaostaje za stranim, stoga je važno da i trgovci prilagođenom ponudom daju svoj doprinos, smatraju u HGK-u.

'Opet napominjemo da prosinački šoping može biti prigoda da kupovinom domaćih proizvoda podupremo hrvatsko gospodarstvo u skladu s trendovima prisutnima diljem Europe, gdje se kupci sve češće odlučuju na kupnju autohtonih proizvoda. Stoga i ovih blagdana pozivamo sve građane - kupujte hrvatsko i darujte hrvatsko jer tako darujete dvostruko, svoje bližnje i domaću proizvodnju', poručila je Ravlić.