Popularni 'radleri' donijeli su vjetar u leđa hrvatskim pivovarama koje zadnje dvije godine bilježe pad prodaje. Zahvaljujući velikoj potražnji za pivskim mješavinama, u ovoj godini raste prodaja piva, a istovremeno se smanjuje prodaja gaziranih pića
Istraživanje magazina Ja TRGOVAC i agencije Hendal o konzumaciji i popularnosti pivskih mješavina tzv. 'radlera' pokazuje da je prodaja piva u travnju i svibnju porasla za tri i pol posto pri čemu su glavni prodajni aduti postali 'radleri' koji su u svibnju dostigli udjel od čak 5,7 posto u ukupnoj prodaji piva.
No prodaja gaziranih bezalkoholnih pića u travnju i svibnju ove godine manja je za 7.350 hektolitara ili 3,4 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje.
Iako snažniju tržišnu prisutnost bilježi tek od proljeća ove godine, kombinacija piva s voćnim sokom, za koju je uvriježen naziv radler, jako se brzo udomaćila u rukama građana Hrvatske. Čini se kako su proizvođači koji su u svojoj paleti ponudili neku inačicu ovog pića uoči turističke sezone učinili pravi poslovni potez.
O tome dovoljno govori i opća poznatost ove vrste pića. Naime, prema istraživanju čak 80,6 posto ispitanika upoznato je barem s nekim od ponuđenih pića iz kategorije tzv. radlera na hrvatskom tržištu, a tek nešto manje od petine ispitanih nije nikad čulo za nj.
Kada je riječ o konzumaciji, brojke su prilično ravnomjerno podijeljene. Naime, od ukupnog broja sudionika ankete, koji su upoznati s radlerom, njih 51,5 posto ga je i probalo, a nešto manja polovica (48,5 posto) nije konzumirala ovo piće.
Zanimljiva je percepcija potrošača kada je riječ o tome je li radler za njih alkoholno piće ili osvježavajući napitak. Naime, za više od tri četvrtine ispitanika (75,6 posto) riječ je o osvježavajućem napitku, a samo ga četvrtina smatra alkoholnim pićem.