Prihodi American Expressa iznosili su u proteklom tromjesečju 8,3 milijarde dolara, 0,8 posto više nego godinu dana prije, no dobit najveće svjetske kartičarska kuća oštro ja pala.
Prema poslovnom izvješću objavljenom u srijedu, čista dobit AmExa pala je u drugom tromjesečju 33 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje, na 1,3 milijarde dolara.
Potrošnja članova AmExa porasla je osam posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje, dok je u proteklom kvartalu AmEx u svijetu izdao 2,7 milijuna novih vlasničkih kartica.
No, suočen s oštrom konkurencijom JPMorgan Chasea i Citigroupa, koji također pokušavaju potaknuti svoje poslovanje kreditnim karticama, AmEx je značajno povećao nagrade za svoje članove kako bi ih zadržao.
Tako je u proteklom tromjesečju isplatio nagrade u iznosu od 1,93 milijarde dolara, osam posto više nego u istom lanjskom razdoblju.
Ukupni su troškovi tvrtke, pak, u proteklom kvartalu porasli za 21 posto, na 5,77 milijardi dolara, što je i glavni razlog pada čiste dobiti.
Zbog velike konkurencije na tržištu i prekida nekoliko 'co-brand' ugovora, koje izdavači kartica potpisuju s velikim korporativnim partnerima o prodaji putem njihovih kartica, AmEx je nedavno pokrenuo program ušteda, ali i investicija u nova područja.