Neto dobit AD Plastik grupe u prva tri ovogodišnja mjeseca iznosila je 577 tisuća kuna, što je za 97,8 posto manje nego u istom razdoblju prethodne godine, a posljedica je rusko-ukrajinske krize te izazova s nedostatkom poluvodiča na tržištu
AD Plastik Grupa u prvom ovogodišnjem tromjesečju ostvarila je poslovne prihode od 251,83 milijuna kuna, što je 23 posto niže u odnosu na isto razdoblje prošle godine. EBITDA je bila za 52,9 posto niža, odnosno iznosila je 24,65 milijuna kuna, pokazuje financijsko izvješće te kompanije objavljeno u srijedu.
"Rezultati poslovanja AD Plastik Grupe za prva tri mjeseca 2022. nešto su lošiji od očekivanja, čemu su glavni razlog posljedice rusko-ukrajinske krize. Izazovi s nedostatkom poluvodiča na tržištu nastavili su se i u ovoj godini, a stabilizacija se očekuje u drugom polugodištu", ističe predsjednik Uprave te solinske kompanije Marinko Došen u komentaru poslovnih rezultata.
Dodaje kako i nove okolnosti i izazovi izravno utječu na realizaciju njihovih tvornica u Rusiji, jer su proizvođači automobila na tom tržištu zaustavili svoje proizvodne aktivnosti.
"Iako su naše tvornice spremne za nastavak proizvodnje, u ovom trenutku je nemoguće točno predvidjeti kada će se proizvodnja u Rusiji pokrenuti", naveo je Došen.
Dodao je da europske tvornice AD Plastik Grupe rade u skladu s planovima, iako su zbog nedostatka poluvodiča razvidni još uvijek nešto smanjeni kapaciteti proizvodnje kod kupaca.
U matičnom društvu, solinskom AD Plastiku poslovni prihodi su dosegnli u prva tri mjeseca 2022. godine 176,66 milijuna kuna, što je za 18,7 posto niže nego lani, dok je neto dobit 4 milijuna kuna odnosno za 66,7 posto niža.
Na kraju prvog tromjesečja AD Plastik Grupa imala je stabilnu financijsku poziciju - neto financijski dug smanjen je za 45,95 milijuna kuna u odnosu na kraj prošle godine, te je na kraju ožujka iznosio 310,41 milijun kuna.
U matičnom društvu dug je iznosio 281,24 milijuna kuna, što je za 41,82 milijuna kuna manje.
"Unatoč neizvjesnostima i vrlo zahtjevnim okolnostima na tržištu, razvojne se aktivnosti nesmetano odvijaju kod svih proizvođača automobila, s očekivanim zastojima na tržištu Rusije. Na europskom tržištu vrlo su intenzivne komercijalne i razvojne aktivnosti, što je dugoročno dobar pokazatelj za automobilsku industriju, a i naše poslovanje. Tome u prilog govori i 91,7 milijuna eura novih poslova ugovorenih u prva tri mjeseca, od čega je 73,6 milijuna ugovoreno upravo na EU tržištu", navodi Došen.
Kako je istaknuo, primarna zadaća im je u idućem razdoblju očuvati financijsku stabilnost i održivosti poslovanja te smanjiti negativne utjecaje.