dobar start

Saponia u prvom kvartalu povećala prihod od prodaje za 24 posto, nastavlja se digitalna transformacija poslovanja

30.04.2021 u 14:31

Bionic
Reading

Početkom 2021. godine, završen je projekt integracije prodajno-logističkih procesa kojim Saponia preuzima i provodi prodaju i logistiku za proizvode Saponije, Kandita i Koestlina. Sinergijsko djelovanje svih članica logičan je nastavak napora ovih tvrtki usmjerenih ka održivom razvoju i osiguranju bolje operativnosti i profitabilnosti. U sklopu novog poslovnog modela, Saponia je započela proces provođenja nove organizacije prodaje i logistike kroz jačanje voznog parka, podizanje kvalitete infrastrukture i optimiziranje prodajne i logističke sile.

Preduvjet povećanja efikasnosti u poslovanju je kvalitetna infrastruktura te je u tijeku realizacija dva investicijska projekta – modernizacija centralnog skladišta Saponije u Osijeku i izgradnja novog logističko-distribucijskog centra u Zagrebu. Izgradnja i opremanje novog objekta u Zagrebu vrijedna je 8,74 milijuna kuna i svojom organizacijom procesa i opremljenošću moći će odgovoriti svim specifičnim zahtjevima sve tri tvrtke.

Nastavlja se i proces integriranja nove faze sustava upravljanja logističkim procesima (WMS) na svim skladištima Saponije u Hrvatskoj. Zbog kompleksnosti cijelog projekta, očekivani pozitivni učinci optimizacije troškova za službe prodaje i logistike nisu vidljivi u prvom kvartalu. Završetak svih započetih logističkih i organizacijskih procesa očekuje se do kraja godine kad će kvalitativni pomaci biti i kvantificirani u troškovnoj učinkovitosti.

U prvom tromjesečju 2021. godine Saponija je ostvarila 161,5 milijuna kuna ukupnih prihoda i 160,4 milijuna kuna poslovnih prihoda. Saponia se od početka ove godine fokusira na provođenje ugovora o distribuciji proizvoda Saponije, Kandita i Koestlina što je rezultiralo rastom prihoda od prodaje za 24 posto.U prva tri mjeseca 2021.godine prihodi od prodaje iznose 159,5 milijuna kuna.

Saponijski prodajni asortiman čini 68 posto prihoda od prodaje, dok konditorski proizvodi Kandita sudjeluju u prihodima od prodaje sa 23,5 posto, a Koestlina sa 8,5 posto. Saponijini brendovi bilježe pad prihoda od prodaje za 16 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, kao posljedica značajnog povećanja prodaje na početku pandemije, u ožujku 2020.godine, kad su se u cijeloj regiji, zbog neutemeljenog straha od nestašice, stvarale zalihe u kućanstvima.

Planirano procjepljivanje i postupno ukidanje mjera uvedenih u cijeloj Europi, trebalo bi se pozitivno odraziti na turističku sezonu, ali i na opći potrošački optimizam. Uz te preduvjete te uz kvalitetna marketinška ulaganja, očekivanja su da će Saponia do kraja godine ostvariti organski rast prihoda od prodaje.Strateška odrednica za 2021. godinu je daljnje fokusiranje na vodeće brendove Saponije. Razvojno-marketinške aktivnosti u prvom kvartalu rezultirale su novom linijom proizvoda „Hello sunshine“ koja povezuje najznačajnije brendove Saponije s glavnim benefitom, 30 posto više mirisa u odnosu na osnovnu varijantu proizvoda. Vrhunac rezultata prodaje očekuje se u nastavku godine, posebno u narednim, ljetnim mjesecima.

Situacija na globalnim tržištima odrazila se na povećenje cijena sirovina, koju je Saponia premostila krajem godine pravovremenim rezervacijama i narudžbama. Obzirom da je rast cijena nastavljen i u 2021.godini, bez najava da će se trend promijeniti, nepovoljan utjecaj na troškove počinje se osjećati u prvom tromjesečju ove godine. Kako bazne sirovine uglavnom uvozimo, a one su najčešće uvjetovane kretanjima na svjetskom tržištu (nafta i derivati nafte, benzen, PET granulat-plastika, palmino ulje, sapunski rezanci te ostale bazne sirovine) očekivanja su da će se u narednom razdobljunastaviti nepovoljan trend što se uglavnom povezuje s najavama globalnog gospodarskog oporavka.

U prvom tromjesečju 2021. godine ostvaren je rast poslovnih rashoda od 23 posto u odnosu na prethodnu godinu. Poslovni rashodi su u financijskom izvještaju kvantificirani u iznosu od 151,4 milijuna kuna. EBITDA za prvo tromjesečje 2021. godineiznosi 13,2 milijuna kuna. Operativna dobit Saponije iznosi 9 milijuna kuna, dok je neto dobit ostvarena u iznosu od 8,7 milijuna kuna. Saponia na dan 31. ožujak 2021. godine raspolaže s ukupnom imovinom od 712,6 milijuna kuna, uz kreditnu zaduženost od 101,6 milijuna kuna, neto financijski dug od 24,6 milijuna kuna i neto radni kapital od 148,5 milijuna kuna. Tijekom promatranog razdoblja ostvareno je 10,9 milijuna kuna novčanih tokova iz poslovnih aktivnosti, kao rezultat rasta operativnog poslovanja i upravljanja radnim kapitalom. CAPEX je u promatranom razdoblju iznosio 10 milijuna kuna. Otplatom kreditnih obveza u neto iznosu od 11,7 milijuna kuna smanjen je novčani tok iz financijskih aktivnosti.

Ostvareni poslovni rezultat Saponije imao je pozitivan odjek na vrijednost dionica na burzi. Cijena dionice, i posljedično, tržišna kapitalizacija, zabilježila je tijekom 2020. godine rast od 48 posto. Krajem 2020. godine njezina je vrijednost iznosila 420 kn s daljnjim trendom rasta i početkom 2021. godine. Na zadnji dan izvještajnog razdoblja cijena dionice je iznosila 550 kn, a tržišna kapitalizacija 362,2milijuna kuna.

Projekti u procesu digitalne transformacije poslovanja Saponije realiziraju se prema planu. Započela je implementacija najnovije generacije SAP sustava i završen je proces migracije na Office 365 s ciljem daljnjeg unaprjeđenja poslovanja. Paralelno s gradnjom logističko-distributivnog centra u Zagrebu integrira se nova faza sustava upravljanja logističkim procesima(WMS) što će dodatno unaprijediti taj važan dio poslovnog sustava. Fokus Saponije u 2021. godini je i novi investicijski ciklus s naglaskom na odgovorno društveno ponašanje i smanjenje utjecaja na okoliš. Obzirom da je Saponia velik potrošač energenata, novi projekti idu u smjeru značajnog povećanja udjela potrošnje energije iz obnovljivih izvora što će dovesti do uštede od 40 posto električne energije, a energije za grijanje/hlađenje 63 posto u odnosu na period prije provedbe mjera za proizvodne pogone. Sve planirane investicije promoviraju načela održivog razvoja jer se s takvim razvojnim ciljevima gradi budućnost Saponije i okruženja u kojem djeluje.