analiza tportala

Provjerili smo kako posluje carstvo Mate Rimca, sve tvrtke su u minusu

26.06.2024 u 14:11

Bionic
Reading

Ovo su uzbudljiva vremena za Matu Rimca. Nakon što je nedavno izišao s novim Bugattijem, danas je hrvatskoj javnosti predstavio projekt robotaksija. Nas je pak zanimalo kakve su poslovne performanse lani imale njegove kompanije

Za tvrtke Rimac Group, Rimac Technology i Bugatti Rimac još nisu dostupna revidirana i konsolidirana financijska izvješća, već su na portalu Financijske agencije (Fine) objavljene šture poslovne brojke. Međutim, i iz njih je vidljivo kako su Rimac i njegovi partneri još uvijek fokusirani na razvoj i nova ulaganja, a ne na profit. Sve tri kompanije imaju visoke kapitalne rezerve što im jamči financijsku stabilnost i nisko su zadužene.

Tvrtka Rimac Group zabilježila je lani pad ukupnih prihoda za 22,78 posto na 9,7 milijuna eura, a neto gubitak smanjen 29 posto, na 12,7 milijuna eura. Rimac Group je nekadašnja firma Rimac Automobili koja je u preoblikovanju poslovanja postala krovna holding kompanija preko koje se upravlja s ostalim tvrtkama u kojima ima udjele.

Rimac Group je do sada prikupio, prema informacijama iz kompanije, kroz nekoliko rundi financiranja, preko 800 milijuna eura direktnih investicija. Samo u 2022. primili su 550 milijuna eura kapitala, i to od Porschea, Softbanke, Goldman Sachsa, Investindustriala, a ranije i Hyundai Motor Groupe.

Rimac Technology se bavi razvojem i proizvodnjom tehnologije te komponenti za proizvođače automobil. Njezini ukupni prihodi su prošle godine porasli za 33 posto na 99 milijuna eura. Gubitak tvrtke je smanjen za gotovo sedam posto, na 60,8 milijuna eura. Izvoz joj je snažno porastao za 63 posto na 45,1 milijuna eura. Tvrtka je nisko zadužena s visokim kapitalnim rezervama od 440,6 milijuna eura.

Glavnina proizvodnje Rimac Technologyja odvijat će se u kampusu u Svetoj Nedjelji gdje je proizvodna hala od 70.000 metara kvadratnih. Preseljenje tvrtke je u tijeku, a očekuje se da će sve biti gotovo do kraja godine. Omogućit će joj to mnogo veće poslove. Jedan takav je već ugovoren s BMW Grupom za čija će vozila Rimac Technology proizvoditi visokonaponske baterijske sustave.

Kompanija Buggati Rimac fokusirana je na razvoj hiperautomobila poput Nevere ili novog Buggati Tourbillona. Tvrtka je lani, prema podacima Fine, imala pad ukupnih prihoda za 20 posto na 150,4 milijuna eura, a gubitka je iznosio gotovo 16 milijuna eura.

Međutim, te brojke ne pružaju potpunu sliku poslovanja firme jer nisu uključeni rezultati tvrtke kćeri Bugatti Automobiles u Francuskoj, koja je u 100 postotnom vlasništvu Bugatti Rimca. Za Poslovni dnevnik iz Rimca su rekli kako je konsolidirani prihod Bugatti Rimac u 2023. godini iznosio 319 milijuna eura.

Mate Rimac i Rimac Group drže najveći udio u firmi Project 3 Mobility (uskoro će dobiti novo ime Vern), odgovornoj za razvoj projekta robotaksija.

  • +7
Mate Rimac Izvor: Pixsell / Autor: Zeljko Lukunic/PIXSELL

Vidljivo je iz financijskih brojki kako je firma u potpunosti okrenuta razvoju proizvoda i investicijama. Prošlu godinu je završila s 945 tisuća eura prihoda i gubitkom od 12 milijuna eura. Dok su kapitalne investicije iznosile 25,4 milijuna eura. Krajem prošle godine u kompaniji je radilo 87 ljudi.

Project 3 Mobility do sad je, prema informacijama iz Rimca, prikupio 100 milijuna eura privatnih investicija. Između ostalih, ulagači su jedan od najvećih investicijskih fondova na svijetu Public Investment Fund (PIF) iz Saudijske Arabije, bugarska softverska tvrtka SiteGround, hrvatska IT kompanija Infinum i katarska kompanija Elaf Auto. Iz EU fondova do sad je Rimcu za razvoj robotaksija isplaćeno oko 90 milijuna eura od odobrenih 180 milijuna eura.

U tvrtki Porsche eBike Performance (nekadašnji Greyp Bikes) Rimac ima manjinski udio nakon što je 2021. firmu preuzeo Porsche. Prema podacima Fine na kraju prošle godine tvrtka je iskazala 9,6 milijuna eura ukupnih prihoda i 8,9 milijuna eura gubitaka.