održiv izvor

Revolucija u vrhunskim hotelima i restoranima: Zašto posluživati Evian ili San Pellegrino kad može ona iz slavine!

06.01.2025 u 18:59

Bionic
Reading

Sve više vrhunskih svjetskih hotela i restorana odustaje od posluživanja flaširane vode, brendova kao što su Evian i San Pellegrino. Umjesto toga ulažu u održive izvore vode, uslugu koju pružaju tvrtke poput švedskog Nordaqa, francuskog Castaliea i švicarskog Be WTR-a

Trenutno više od 140 restorana s Michelinovim zvjezdicama služi vodu Nordaq, izjavila je izvršna direktorica tvrtke Johanna Mattsson za CNBC Travel. Također je prisutna u više od 700 luksuznih hotela, kasina i brodova za krstarenje.

Kako Nordaq funkcionira?

Sustav Nordaq temelji se na pročišćavanju i flaširanju lokalne vode iz slavine, izbjegavajući potrebu za transportom na velike udaljenosti. Voda se na licu mjesta pročišćava posebnim filtrima, a oni uklanjaju sve nečistoće i mirise, ali zadržavaju prirodne minerale. Proces rezultira vodom koja je, prema riječima Mattsson, 'neutralnog okusa te idealna za uživanje u finim jelima i pićima'.

Boce koje Nordaq koristi osmišljene su za višekratnu upotrebu. Nemaju plastične etikete, lako se peru u običnim perilicama posuđa i dizajnirane su sa širokim otvorima kako bi se osigurala maksimalna higijena. Osim toga, zatvaraju se sigurnosnim čepovima i označava se datum punjenja, čime se jamči svježina vode.

Primjena u ugostiteljstvu

Mandarin Oriental Singapore jedan je od primjera toga kako se Nordaqov sustav koristi u praksi. Hotel ima svoje postrojenje za punjenje koje dnevno može proizvesti između 1000 i 2000 boca pročišćene vode. Te boce dostupne su u sobama, restoranima, spa centru i teretani, čime se eliminira potreba za korištenjem onih plastičnih.

Restoran Zen u Singapuru, nositelj tri Michelinove zvjezdice, koristi Nordaq ne samo za posluživanje vode, već i kao sastavni dio pripreme jela i pića.

Financijske i ekološke koristi

Jedan od glavnih ciljeva Nordaqa je smanjiti upotrebu jednokratnih plastičnih i staklenih boca u ugostiteljstvu. Tradicionalne boce mineralne vode često putuju tisućama kilometara od izvora do restorana ili hotela, ostavljajući značajan ugljični otisak.

Uz ekološke koristi, Nordaq i slični brendovi nude financijsku prednost. Proizvodnja boce Nordaqa košta između 11 i 21 centa, a prodaje se po višestruko višim cijenama. U luksuznim hotelima može se naplatiti i do osam dolara.

Slični brendovi u igri

Osim Nordaqa, na tržištu djeluju drugi brendovi održive vode, poput Purezze i Be WTR-a. Francuski Castalie koristi sličan princip filtracije i punjenja na licu mjesta, a indijska grupacija ITC Hotels ima brend zero-mile vode pod nazivom SunyaAqua te se ona flašira unutar hotela.

Švicarski brend Be WTR ide korak dalje otvarajući postrojenja u hotelu i centralizirane sustave za opskrbu lokalnih objekata. Njihov cilj je minimalizirati transport vode na maksimalno 10 kilometara od postrojenja, čime se dodatno smanjuje ugljični otisak.