Riječka luka, odnosno terminal Rijeka Gateway postao je bogatiji za dvije nove STS dizalice. Time je kompletirano postavljanje ključne opreme na terminalu, a izgradnja je na otprilike 75 posto dovršenosti
Inače, Rijeka Gateway je zajednička investicija kompanije APM Terminals i ENNA Grupe. Riječ je o jednoj od najvećih investicija u logističku infrastrukturu u Hrvatskoj, čija je vrijednost ukupno 380 milijuna eura.
'Dolazak posljednje dvije STS dizalice predstavlja ključan trenutak u izgradnji terminala s obzirom da je opremljenost terminala dosegla 90 posto, a ukupan projekt je na otprilike 75 posto dovršenosti. Nalazimo se u završnoj fazi izgradnje, koja obuhvaća dovršetak ključne infrastrukture terminala te renovaciju Skladišta 22. Ponosan sam na cijeli tim koji je omogućio da realizacija ovako kompleksnog projekta ide po planu i prema očekivanom rasporedu.
Također, zahvaljujem Vladi RH i svim institucijama uključenima u projekt na razumijevanju i na iznimno profesionalnom i brzom pristupu u rješavanju svih potrebnih dozvola i pokretanju svih procedura potrebnima za izgradnju i pokretanje terminala', istaknuo je Peter Corfitsen, predsjednik Uprave Rijeka Gatewayja.
Dvije faze
U prvoj fazi, Rijeka Gateway će imati obalu dugu 400 metara i duboku 20 metara, koja će omogućavati godišnji prekrcajni kapacitet od 650.000 kontejnerskih jedinica (TEU) te mogućnost prihvata brodova kapaciteta do 18.000 TEU-a.
U drugoj je fazi, piše Poslovni dnevnik, planirano produljenje obale na 680 metara, čime će se kapacitet povećati na 1.055.000 TEU i omogućiti prihvat brodova kapaciteta do 24.000 TEU. Na Rijeka Gatewayju već radi 100 ljudi, a očekuje se kako bi trebalo biti otvoreno još 200 radnih mjesta.
'U ovoj godinni počinje s radom'
'Budući Rijeka Gateway kontejnerski terminal je najveći, najvažniji i najsloženiji projekt u našoj povijesti, rekao bih generacijski projekt u riječkoj luci. Kada zbrojimo sve investicije u terminal i prometnu infrastrukturu, od cesta do željezničkog sučelja u luci i oko nje, dolazimo do brojke od oko 600 milijuna eura. Sve to je već danas vidljivo 'golim' okom. U ovoj godini u Rijeci počinje s radom održivi 'zeleni' i tehnološki najnapredniji terminal u ovom dijelu Europe. Bez dileme on će riječkoj luci, riječkom prometnom pravcu i cijelom lučkom i prometnom sustavu Republike Hrvatske donijeti lidersku poziciju u sjevernom Jadranu i široj regiji', rekao je Denis Vukorepa, ravnatelj Lučke uprave Rijeka.
Inače, dizalice će biti nazvane po poznatim Riječankama koje nisu dobile svoje mjesto u imenima gradskih ulica ili trgova. Tako je odlučilo oko 8000 građana koji su sudjelovali u izboru imena ovih strojeva. Kad prostor terminala bude završen, nosit će ime Trg snažnih žena Grada Rijeke.