U Zagrebu se održava drugo izdanje konferencije za mlade "Poduzetnički mindset 2020" u organizaciji medijske platforme 'Poduzetnik' i programskog partnera EY Hrvatska. Cilj konferencije je pokazati da je i u Hrvatskoj itekako moguće uspjeti. U tome nije prepreka niti pandemija, jer prilike za uspjeh mogu se osluškivati i tijekom krize. No, organizatori ističu da prateći životne priče poduzetnika mladi mogu primijetiti da poduzetnike ne čini tek jedna odluka o pokretanju tvrtke
Mate Rimac, osnivač i direktor Rimac Automobila kaže da se dugoročno vidi tko su kvalitetni poduzetnici, koji pridonose sebi i široj zajednici. No, da bi to postalo još vidljivije treba raditi na komunikaciji.
"Radna mjesta ne dolaze od države već od onih koji ih stvaraju u realnom sektoru. Trenutačno, polovicu radnih mjesta imamo u javnom sektoru i samo polovicu u realnom, a glavna stvar je što svega 20 posto tih radnih mjesta radi na poslovima za izvoz. Treba reći da tih 20 posto su oni koji donose sve novca u ovu državu", kazao je Rimac u razgovoru s Berislavom Horvatom, prenosi Jutarnji.hr.
Orlando Lopac, vlasnik i direktor OrlandoFita kaže da će ova godina učiniti uspješnim svakoga tko prepozna čovjeka u sebi i da će to biti najveći izazov.
"Glavno pitanje za poduzetnike u ovoj godini je kako ostati čovjek, a onda i kako postaviti sebe prema konkurenciji, jer samo zajedničkim radom možemo uopće zadržati tržište", kaže Lopac.
Dodaje da je početkom rujna, dok su svi u branši osmišljavali akcije i radili na motiviranju ljudi da se vrate tjelovježbi, jedna osoba, i to značajna, iz Ministarstva zdravstva dala izjavu da su upravo teretane te u kojima se širi virus.
"Ta neutemeljena, loša izjava, u krivom trenutku i pogrešna izjava, iako smo djelovali i u tri dana promijenili priču, šteta koja je napravljena tom jednom izjavom mjeri se sada za neke od nas u nekoliko stotina tisuća kuna. No, ni tada nismo odustali nego se propeli i nastaviti dalje, i to je važno u poduzetništvu", kaže Lopac.
Ksenija Vrbanić, dizajnerica i osnivačica XD Xenia Designa kaže da poduzetnici, pogotovo danas u vrijeme pandemije, moraju raditi i ono što ne vole.
"Najradije bi radila na novoj kolekciji, ali vrijeme je takvo da se najviše moram posvetiti menadžiranju i puno učiti i informirati se kako bi zadržala postojeću razinu poslovanja", kaže Vrbanić.
Ana Hanžeković, članica uprave Hanza Medije kaže da joj je vrlo teško odvojiti poslovno od privatnog. "Sa sestrom se znam čuti u ponoć i tri ujutro, a tako sam zvala i oca. Često se stoga pitam postoji li granica, to razdvajanje osobnog i privatnog vremena, ali ne bih svoje zaposlenika zamarala na takav način nego bi čekala jutro", kaže Hanžeković.
Zoran Mamić, direktor Tommyja 1992 kaže da ni on ne voli dokazivati svojim zaposlenicima tko je superiorniji i zvati ih usred noći da bi provjerio "žive li za tvrtku", ali navodi da to može biti slučaj u obitelji s obzirom na to da radi u obiteljskoj tvrtki.
"Volim da mi je posao odvojen od privatnog života, ali zato nakon nedjeljnog ručka obitelj zna još nešto vremena odvojiti o poslu", kaže Mamić.
Ana Volk, poduzetnica i članica Nadzornog odbora Sunce hotela kaže da je u obiteljskom biznisu specifično što su razgovori često nabijeni emocijama. Priznaje da je to loše, ali i da se trudi postaviti granicu između posla i svog privatnog života, štoviše, daje veći naglasak na balans između to dvoje nego njen otac.
"Otac daje svima nama da prezentiramo svoj case, ako se dobro pripremimo. Ali kad da zeleno svjetlo onda imamo punu slobodu, i učiti na vlastitim greškama i uživati i vlastitim uspjesima. Samo, znate, on kaže da glasamo i da je to demokracija, a često ispada da njegov glas vrijedi kao naših 16", duhovito je komentirala Volk.
Ivan Frančešević, predsjednik uprave Rasca, jedan od četvero braće koji su naslijedili obiteljski biznis, kaže da se često pita da li se sve to njemu osobno isplati raditi, ali i da mu je dosad odgovor uvijek bio pozitivan.
"Radim u dobroj tvrtki s predivnim ljudima. Osobno ne volim šefove i da nisam na vrhu, sigurno bih pokrenuo nešto svoje", kaže Frančešević.
"Poduzetnike čini ih sve ono što su na svom vizionarskom putu stvorili kao novu vrijednost, kao i toliko potrebna razlika koju donose društvu u kojem žive, zatim strast prema rješavanju problema i snažna želja za uspjehom, nadalje, razmišljanje izvan okvira i hrabar izlazak iz zone komfora, sklonost izazovima i avanturi u kojoj na intenzivan način uče o sebi i drugima ono što ne bi mogli nigdje drugdje naučiti te u tom su dijelu priče svi poduzetnici svijeta povezani nevidljivom niti svoga mindseta na osnovi kojeg se nadaleko prepoznaju i uvezuju", ističu organizatori.
Jedna od tih priča o uspjehu je i ona same konferencije. Naime, potaknuti uspjehom prve online konferencije održane u lipnju, u organizaciji platforme Poduzetnik i programskog partnera Ernst & Young Hrvatska, u Zagrebu sada svoja zapažanja i iskustva, ali i savjete kako uspjeti u vrijeme krize s mladima u drugom izdanju konferencije dijeli 20-tak vrhunskih domaćih i stranih poduzetnika te hrvatski znanstvenik, astronom Korado Korlević.