Savez samostalnih sindikata Hrvatske i Hrvatska udruga poslodavaca zatražili su u ponedjeljak žurno potpisivanje ugovora s autobusnim prijevoznicima na razini županija, ističući da se time socijalno najosjetljivijim građanima osigurava javni prijevoz, a poduzetnicima nastavak poslovanja
Pozdravljaju što je Zagrebačka županija potpisala prvi ugovor o javnoj usluzi s javnolinijskim prijevoznicima.
"Ugovori su jedini način da se socijalno najosjetljivijim građanima osigura javni prijevoz, a poduzetnicima nastavak poslovanja", kažu sindikalna i poslodavačka centrala u zajedničkom priopćenju.
SSSH i HUP ugovore s autobuserima smatraju ključnim i jedinim načinom da se županijske i međužupanijske javne linije do 100 kilometara održavaju te da se osigura opstanak prijevoznika i vozača. Podsjećaju kako o javnom linijskom prijevozu ovisi više od polovice hrvatskih građana - njih 2,8 milijuna, a na njega otpada 80 posto autobusnog prometa u gotovo svim županijama.
Predsjednik SSSH Mladen Novosel ističe da je neshvatljivo i neodgovorno od drugih županija što ne ubrzavaju potpisivanje ugovora s prijevoznicima.
"Pozdravljam odluku Zagrebačke županije, ali ona neće napraviti puno ako se i ostali ne uključe. Situacija u ruralnim županijama je znatno gora i na dnevnoj razini svjedočimo depopulaciji velikog dijela zemlje. O javnom autobusnom prijevozu ovise najosjetljiviji dijelovi društva - učenici, umirovljenici i radnici - i vjerojatno zato župani ne čine ništa. Krajnje je vrijeme da se ubrzaju i omoguće javni prijevoz svima kojima je potreban, a vozačima poštenu plaću", rekao je Novosel.
Glavni direktor HUP-a Damir Zorić zahvalio je Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture što je pripremilo sve zakonodavne preduvjete te Zagrebačkoj županiji što je najbrže završila proces potpisivanja.
"Mogu razumjeti da je procedura komplicirana županima, ali oni ne mogu ni zamisliti u kakvoj su poziciji poduzetnici koji su na rubu opstanka i to sve zbog nečije inertnosti. Potpisivanje ugovora o javnoj usluzi znači spas za poduzetnike, bolje plaće za radnike, a i mogućnost korištenja EU fondova za obnovu flote, što građanima znači bolji, kvalitetniji i sigurniji prijevoz. Zato je vrijeme da se i ostale županije požure jer ćemo u protivnom uskoro ostati bez autobusnih prijevoznika, vozača i ono najgore, bez ljudi u ruralnim dijelovima Hrvatske", istaknuo je Zorić.
SSSH i HUP podsjećaju i kako su nedavno, unatoč suglasnosti i zajedničkom nastojanju socijalnih partnera, propali kolektivni pregovori upravo zbog neizvjesnosti opstanka branše zbog sporog potpisivanja ugovora o javnoj usluzi između županija i privatnih prijevoznika.