Spajanjem Rimac automobila s čuvenim Bugattijem u novu automobilsku i tehnološku kompaniju Mate Rimac još se jače povezao s Porscheom, ali i preuzeo težak zadatak da od dva potpuno različita brenda stvori zlatnu koku
Odluka o povezivanju Rimac automobila i Bugattija odjeknula je u svjetskim medijima pa izvještavaju da je ovim povezivanjem otvoren put nastanku najznačajnije kompanije na tržištu hiperautomobila.
Financial Times (FT) ističe da dogovorenim preuzimanjem Bugattija Rimac osnažuje svoju poziciju etablirane snage u auto industriji. Nova tvrtka zvat će se Bugatti Rimac, a vodit će je Mate Rimac, osnivač istoimene grupe 2009. godine koji je iz svoje garaže u nekoliko godina izrastao u jednog od najtraženijih dobavljača tehnologije u industriji električnih automobila, navodi FT.
Prelazak u okrilje specijalista za električne automobile velika je promjena za Bugatti, kompaniju čuvenu po superautomobilima s glasnim benzinskim motorima od 16 cilindara. Međutim razvoj tehnologije baterija doveo je električne automobile do brzina kojima čak i najotmjenija vozila s unutrašnjim izgaranjem ne mogu parirati.
Upravo bi Rimac Nevera trebao postati najbrži model dosad napravljen i preuzeti titulu od Bugatti Chirona, napominje FT.
Rimac je najavio da će Bugatti do kraja desetljeća imati svoj električni model, a do tada će proizvoditi one hibridne. 'Možemo imati dvije paralelne, vrlo različite linije proizvoda', rekao je Rimac, uspoređujući Bugattija sa švicarskim satom, a Rimac s Apple Watchom.
Prema dogovoru najavljenom u ponedjeljak, Rimac, iza kojeg stoje Porsche i Hyundai, posjedovat će 55 posto nove tvrtke dok će ostatak imati Porsche.
Ovom kombinacijom Porsche pojačava svoj udjel u Rimcu s obzirom na to da će kontrolirati 58,2 posto tvrtke Bugatti Rimac putem svojih postojećih udjela u Rimac grupi dok će udjel Rimca iznositi 24 posto. No dogovoreno je i da Porsche neće imati pravo glasa u načinu rada kombinirane jedinice.
'Rimac je još čvršće uvučen pod njemački kišobran', ističe FT, uz napomenu da tehnološki segment kompanije i dalje ostaje pod njegovom kontrolom jer se izdvaja u posebnu jedinicu u 100-postotnom vlasništvu Rimac grupe.
U zajedničkoj kompaniji Bugatti i Rimac nastavit će razvijati svoje marke, pri čemu će Bugattijeva proizvodnja ostati u Francuskoj, a sva njegova istraživanja preselit će se u novo sjedište Rimca u Hrvatskoj.
Dugoročno gledano, Bugatti bi mogao proizvoditi električne hiperautomobile, rekao je Rimac, ali čak će se i tada marke razlikovati po tome što će Rimac biti usmjeren prvenstveno na performanse, a Bugatti više na dizajn i stil.
Za razliku od Rimca, Bugatti ima dugu tradiciju s velikim usponima i padovima. Osnovan je 1909. godine i proslavio se proizvodnjom trkaćih automobila prije nego što se ugasio nedugo nakon Drugog svjetskog rata.
Volkswagen je ponovno stvorio marku Bugatti 1990-ih i početkom 2000-ih nakon što je kupio ime, logotip i mjesto prvotnog sjedišta tvrtke u istočnoj Francuskoj. Sada Bugatti sastavlja superbrze automobile poput Chirona, vrijednog tri milijuna dolara, i Diva, vrijednog šest milijuna dolara, isključivo s benzinskim motorima.
Porscheova odluka o prepuštanju Bugattija Rimcu pobudila je nade među investitorima VW-a da bi se i drugi brendovi sportskih automobila unutar grupe mogli izdvojiti ili prodati. Naime već neko vrijeme investitori zagovaraju prodaju tih segmenata koji VW-u ne donose očekivani profit.
Ipak, u svibnju je Volkswagen odbio ponudu za Lamborghini, vrijednu 7,5 milijardi eura, investicijskog koncerna sa sjedištem u Švicarskoj.
No sve je veći pritisak tržišta kapitala da se ove marke rasprodaju. 'Poruka investitora je - zaboravite igračke', ističe analitičar upoznat s raspravama između VW-a i investitora.
Kakva je budućnost za Bugatti Rimac, teško je procijeniti, ali izvjesno je to da Rimcu neće biti nimalo lako postići profitabilno poslovanje u ovom zahtjevnom segmentu auto industrije.