Preuzimanjem kutinskog trgovačkog lanca Lonia nastavljena je konsolidacija maloprodaje u Hrvatskoj. Studenac je sada najveći trgovački lanac po broju prodavaonica, ali u prihodima još uvijek značajno zaostaje za vodećim trgovcima
Omiški Studenac u posljednje tri godine, otkako je prešao u vlasništvo private-equity fonda Enterprise Investors, postao je najbrže rastući trgovački lanac u Hrvatskoj. Niz preuzimanja ovoga tjedna upotpunio je kupnjom sisačke Lonie, čime je postao najveći maloprodajni lanac po broju prodavaonica s više od 1000 prodajnih mjesta.
Fond Enterprise Investors uložio je u Studenac više od 260 milijuna eura od 2018. do danas, što uključuje ulaganja u razvoj poslovanja, kapitalna ulaganja i akvizicije, a one same iznosile su više od 120 milijuna eura.
U razdoblju velike ekspanzije prodajna mreža Studenca povećala se za 595 prodavaonica zahvaljujući akvizicijama Istarskih supermarketa, Sonika, Bure, a u ovoj godini lanaca Pemo, Kordun i Duravit te sada i Lonie.
Dosad je Studenac uglavnom bio koncentriran u sedam jadranskih županija, a preuzimanjem Lonie širi svoju prisutnost na gotovo cijelu Hrvatsku.
Sisačka Lonia lani je ostvarila prihod od 768 milijuna kuna te će se ovom akvizicijom Studenac približiti cilju da ove godine dostigne prihode od 500 milijuna eura (3,76 milijardi kuna) i uđe u top šest maloprodajnih lanaca u Hrvatskoj.
S prošlogodišnjim prihodima od 2,35 milijardi kuna, Studenac drži osmo mjesto, a s Loniom preskače Pevex i približava se splitskom Tommyju na šestom mjestu top liste najvećih.
Za razliku od vodećih trgovaca, Studenac ostvaruje većinu prometa u malim prodavaonicama. Iako prednjači po broju prodajnih mjesta, po prihodima još uvijek zaostaje za najvećim trgovcima, onima koji realiziraju većinu prometa u supermarketima i hipermarketima, u kojima se generira više od dvije trećine ukupnog prihoda u trgovini na malo mješovitom robom.
Vodeća mjesta na top listi najvećih drže Konzum, Lidl i Spar, a u top pet još se nalaze Plodine i Kaufland.