Siniša Ostojić iz Hrvatske brodogradnje Jadranbrod na sjednici Vlade predstavio je analizu trenutnog stanja hrvatske brodogradnje i podatke o tome koliko je državnih potpora isplaćeno brodogradilištima u razdoblju od 1992. do 2017. godine
Prema podacima koje je iznio, brodogradnja u Hrvatskoj trenutno zapošljava 7.500 radnika i 2.000 kooperanata, što je između 60 i 70 posto manje nego tijekom devedesetih godina prošlog stoljeća.
Brodogradnja je, kako je rekao, izgubila velik dio stručne radne snage i prisutnosti na svjetskom tržištu, a od usmjerenosti na velike serije i relativno jednostavne brodove primjetan je zaokret ka proizvodima veće dodane vrijednosti.
Domaća brodogradilišta, po njegovoj ocjeni, u velikoj mjeri dijele sudbinu svjetskih, jer je 90 posto brodova namjenjeno izvozu. Osim LNG tankera i kruzera, drugi proizvodi su znatno manje traženi, istaknuo je.
Trenutno su, po njegovim podacima, u knjigama narudžbi brodogradilišta u Hrvatskoj 34 plovna objekta ukupno vrijedna 1,3 milijarde dolara, čija se isporuka očekuje i iduće tri godine.
Što se tiče državnih potpora, one su od 1992. do 2017. godine iznosile ukupno 31,7 milijardi kuna, uz pomoć kojih su izgrađena 442 plovna objekta, uz trošak izgradnje od 115 milijardi kuna, no njihovom prodajom ostvaren je prihod od 83 milijarde kuna. To znači da je 22 posto vrijednosti isporučenih brodova osigurano kroz državne potpore, rekao je Ostojić.
'Svaka četvrta kuna prihoda brodogradilišta bila je na teret poreznih obveznika', istaknuo je.
Što se tiče razloga za sanaciju Uljanik Grupe, sažeo ih je u neprimjerenu reakciju menadžmenta i zakašnjelu reakciju prema vlasnicima.