Obrtnika koji se bave prijevozničkom djelatnošću svake je godine sve manje, a osim što se na domaćemu i međunarodnom tržištu nose sa snažnom konkurencijom, opterećuju ih problemi s naplatom tražbina, zakonskim rješenjima, sivom ekonomijom i birokracijom, istaknuto je na 10. susreta prijevoznika Hrvatske obrtničke komore (HOK) u Crikvenici
U Hrvatskoj ima 7375 obrtnika prijevoznika, no njihov se broj stalno smanjuje i u posljednjih deset godina smanjen je više od 17 posto, a od 2009. zatvoreno je 1519 obrta, podatci su sa skupa koji je u četvrtak i petak održan u Crikvenici, a na kojemu je jedna od tema bila i najavljeni novi zakon o prijevozu u cestovnom prometu.
Potpredsjednik HOK-a Dalibor Kratohvil izjavio je da se HOK, obrtnici i prijevoznici zauzimaju za poštovanje zakona i iste uvjete rada za sve djelatnosti.
Ne tražimo protekcije ni od koga, nego poštenu tržišnu utakmicu u kojoj ćemo imati uvjete za stabilno poslovanje i opstanak, rekao je, dodajući da obrtnici djeluju u malome, lokalno ograničenom tržištu u kojem su poznata jasna pravila te da je predvidljivo poslovanje uvjet za njihov opstanak.
Također je rekao da su na skupu izneseni problemi koji muče većinu obrtnika, poput naplate tražbina, zakonskih rješenja, nelojalne konkurencije, sive ekonomije i birokracije te mnoge specifične probleme.
Istaknuo je kako traže da im se omogući povoljno poslovno ozračje i što lakše poslovanje te stabilne porezne zakone, a nada se da će skup postati platforma na kojoj će prijevozništvo HOK-a uspostaviti partnersko ozračje sa svim institucijama i onima koji sudjeluju u njihovu poslovanju.
Predsjednik Ceha prijevoznika HOK-a Emilijo Bajlo izrazio je nezadovoljstvo jer na skup obrtnika nisu došli predstavnici mjerodavnog ministarstva i ostalih institucija koji bi trebali pratiti njihov rad i pomoći im da se uspostavi dijalog kojim će se rješavati problemi.
Ceh je, naglasio je, reagirao i u raspravi dao prijedloge na prijedlog novog zakona o cestovnom prometu u dijelu za koji smatraju da bi poboljšao poslovanje.
I predsjednik Sekcije taksista pri HOK-u Božo Miletić je istaknuo da su jako nezadovoljni neodazivom predstavnika resornog ministarstva te prijedlogom novog zakona o prijevozu u cestovnom prometu.
Iz ministarstva s kojim bismo trebali razgovarati o novom zakonu izbjegavaju odgovoriti na prijedloge obrtnika, nedostaje dijalog, istaknuo je.
U vezi s Uberom, rekao je kako on u Hrvatskoj već dvije godine radi nezakonito. Nezakonit i ilegalni prijevoznik obavlja djelatnost, a još nije zaustavljen, ustvrdio je Miletić.
Kritikama zbog nedolaska predstavnika mjerodavnog ministarstva pridružio se i predsjednik Sekcije brodara HOK-a Davor Mrakovčić, koji je istaknuo da je nekoliko problema koje su pokušavali riješiti s ministarstvom, a nisu dobili suvisli odgovor, ponajprije kad je riječ o županijskim lučkim upravama.
Pritom je ocijenio da su županijske lučke uprave neujednačene u radu, nemaju transparentne sustave dodjele vezova i izračune tarifa za naplatu lučkih pristojba, a nije dovoljno transparentan ni sustav dodjeljivanja vezova, posebice za gospodarske djelatnosti.
Član Ceha prijevoznika iz Istarske županije Mario Crnković smatra da nedostaje partnerskog odnosa s ministarstvom i državne brige za obrtnike, nema dijaloga u kojem bi se problemi rješavali, a posljedica toga je kaos na tržištu.
Nismo spremni za potpunu liberalizaciju tržišta jer nemamo jasna pravila ponašanja, rekao je. Snižavat će se cijene, građani će biti zadovoljni, ali je to populistička mjera vladajućih, ustvrdio je Crnković i poručio da prijevoznike muče druge brige, kako djelatnicima isplatiti plaće kakve bi htjeli i kako ne bi odlazili iz Hrvatske.