Bez obzira na novinarska došaptavanja kako izostanak kritike prema vlasti, uobičajene među hrvatskim poduzetnicima na poslovnim skupovima, kod Emila Tedeschija može biti uvjetovan prijateljstvom s premijerom, njegov nastup na Danu velikih planova bio je dojmljiv i zanimljiv, jer je zaista rijetko čuti da su i poduzetnici skloni javnoj samokritici i propitivanju vlastitog snalaženja u promjenjivom poslovnom okruženju
'Poslovna zajednica vrlo često nije spremna investirati u znanje, ni međusobno razgovarati, niti preuzeti dodatni rizik. To umjesto nas neće riješiti ni Vlada niti ministri. Hrvatskim poduzetnicima treba više kuraže, hrabrosti i sklonosti riziku', kazao je Emil Tedeschi na konferenciji tjednika Lider u srijedu podsjećajući da Atlantic grupa nikad ne bi preuzela Drogu Kolinsku da je bila u strahu od konkurencije.
Sljedeća godina bit će godina za hrabre i znatiželjne, istaknuo je jedan od najpoznatijih hrvatskih poduzetnika, a svima onima koji nemaju viziju i san poručio je da im je najbolje da se maknu s liderskih pozicija
'Naše tržište je premalo, a malo je hrvatskih kompanija koje se usude promišljati o iskoraku u inozemstvo. Naravno da je to teško, ali da nije teško svatko bi se bavio poduzetništvom. Treba uvijek imati alternativni scenarij, komunicirati sa zaposlenicima i menadžerima što ponekad uključuje i ukidanje komfora', jedan je od recepta koji je ponudio.
Kaos u kojem živimo usporedio je s onim u videospotu Stylo britanskog benda Gorillaz, u kojem se pojavljuju ljudi, androidi i razna čudovišta. Spot ipak nije i pokazao, već samo prepričao publici u Westinu, i to na savjet svojih djelatnika korporativnih komunikacija. 'Iako me se često doživljava kao zlogukog proroka i hrvatskog dr. Dooma, nisam tako pesimističan. Umjereno sam pozitivan što se tiče 2013. godine, i nadam se da će se zaustaviti negativni trendovi', komentirao je Tedeschi. Ovaj eurofil, kako je sam sebe nazvao, u prognozama je pokazao i svoju euroskeptičnu stranu. 'Jako je puno nepoznanica oko ulaska u EU. Iako sam uvijek bio veliki europejac i volio bih da smo i prije ušli u EU, članstvo će nama poduzetnicima proširiti ionako veliku konkurenciju i još više zbuniti poslovnu zajednicu u Hrvatskoj', upozorio je.
Pesimističan je što se tiče hrvatskih kapaciteta da se proizvede novi proizvod, kao pozitivan primjer nije spomenuo svoju kompaniju nego riječki JGL koji prodaje morsku vodu u spreju i u tom segmentu ima vodeći proizvod u Europi. 'Znači da se može, bez obzira što se nekima čini smiješno da prodaju morsku vodicu', kazao je.
Poduzetnicima je najveći problem, smatra Tedeschi, što su opterećeni boljom prošlošću. 'Mi smo sami sebi najveći uteg zajedno s našom uspješnom prošlošću. Znam da zvuči paradoksalno, ali baš sam to objašnjavao svojim menadžerima. Za iskorak se moramo mijenjati i biti drugačiji, iako nam se čini da za to nema potrebe baš zato što smo bili uspješni', nadahnuto je objašnjavao šef Atlantic grupe, otkrivajući kako ga je inspirirao fantastičan film o umjetniku koji mora ponovo izmisliti sam sebe.
To znači lutanje, traumu i strah od gubitka samog sebe. Znam da vam to zvuči filozofski i da biste vi htjeli čuti koliko će Atlantic grupa rasti dogodine, s obzirom na to da smo ove godine organski rasli šest posto. Kad se okrenemo kolegama u kompaniji, okrećemo stražnjicu tržištu. Mi ćemo okrenuti lice tržištu', najavio je Tedeschi priznajući da njegova kompanija u Hrvatskoj bilježi pad, a raste u Srbiji, BiH, Sloveniji, Makedoniji, Njemačkoj, a najviše u Rusiji.