Apple je smijenio Google i ponovno zauzeo naslov ‘najvrednijeg svjetskog brenda’ u 2015 BrandZ poretku Top 100 najvrednijih svjetskih brendova koji su danas objavili WPP i Millward Brown
Apple je povećao vrijednost svog branda za 67 posto u odnosu na prošlu godinu i danas ona iznosi 247 milijardi dolara. Na drugom mjestu nalazi se Google čija je vrijednost također rasla (9 posto) i iznosi 173,3 milijarde dolara. Microsoft, vrijedan 115.5 milijardi dolara je novi broj tri s porastom od jedne pozicije i rastom vrijednosti od 28 posto.
Iako se AppleWatch pokazao kao iznimno popularan proizvod, uspjeh iPhonea 6 je glavni pokretač rasta vrijednosti Apple-a. ‘Apple i dalje pomoću inovacija i diferencijacije generira pravu dobit za potrošače. Apple zadovoljava i racionalne i emocionalne potrebe te čini život ugodnijim na zabavan i relevantan način. Jasno je što predstavlja i nikada ne prestaje osvježavati svoju poruku kako bi održao razliku koja ga čini toliko poželjnim’, ističe Doreen Wang, voditeljica BrandZ-a u Millward Brown-u.
Što se tiče ukupne vrijednosti Top 100 brendova, ona iznosi 3,3 bilijuna dolara, što je povećanje od 14 posto u odnosu na 2014. Tehnologija je najbrže rastuća kategorija s rastom vrijednosti od 24 posto, a Facebook je brend s najbržim rastom – 99 posto u odnosu na prošlu godinu. Facebookov uzlet ostvaren je uspješnom strategijom preuzimanja i integriranja drugih društvenih mreža kao što su Instagram i WhatsApp te razumijevanjem procesa naplate usluga i širenjem pounda i prodaje povezivanjem platformi.
Dugoročni trendovi pokazuju da europski brendovi stagniraju, dok kineski rastu, a američki se vraćaju. Broj kineskih brendova nastavlja rasti, trenutno ih je 14 u poretku Top 100, dok je 2006. na listi bio samo jedan. Vrijednost američkih brendova porasla je 137 posto u posljednjih 10 godina uvelike nadmašujući rast Europskih brendova. Trenutno ima samo 24 brenda iz Europe u poretku, a prije 10 godina bilo ih je 35.
Najjači europski brendovi su SAP i Deutsche Telekom. SAP je zadržao broj jedan u Europi, s porastom od 5 posto i vrijednošću od 38,2 milijarde dolara, zahvaljujući snažnim investicijama i prihodima iz pružanja usluga u ‘oblaku’.
Europski brendovi nastavljaju dominirati u sektoru luksuzne robe na globalnoj razini, osam od TOP 10 luksuznih brandova dolazi iz Europe. Najviše pozicioniran je francuski Louis Vuitton na trećem mjestu europskih Top 10 s vrijednošću 27,4 milijarde dolara što je porast od 6 posto u odnosu na prošlu godinu.
Hermès je još uvijek u europskih top 10, na drugom mjestu, unatoč padu vrijednosti od 13 posto na 18,9 milijardi. Poznati nasljedni brend Chanel je na četvrtom mjestu s porastom od 15 posto na skoro devet milijardi dolara. Opasnost i prijetnju europskoj dominaciji u ovom sektoru predstavljaju dva nova brenda u poretku, Michael Kors i Tiffany, koji dolaze s drugih kontinenata.