analiza fine

Televizije u Hrvatskoj lani zaradile 155,5 milijuna kuna, HRT je dalje lider

20.11.2019 u 14:47

Bionic
Reading

Ukupna dobit poduzetnika u djelatnosti emitiranja TV programa u 2018. godini iznosila je 143,3 milijuna kuna, pokazuje analiza Fine objavljena u srijedu u povodu Svjetskog dana televizije, 21. studenoga

U toj su djelatnosti lani u Hrvatskoj poslovala 52 poduzetnika s ukupno 3.794 zaposlenih, a ukupni prihodi iznosili su im 2,3 milijarde kuna i bili 2,3 posto veći u odnosu na godinu ranije.

Ukupni rashodi iznosili su 2,1 milijardu kuna, 0,6 posto više u odnosu na prethodnu godinu, pa je tako na razini svih poduzetnika iskazana neto dobit od 143,3 milijuna kuna, što je 7,8 posto više u odnosu na 2017. godinu, pokazuje Finina analiza koja se temelji na godišnjim financijskim izvještajima poduzetnika u djelatnosti emitiranja televizijskog programa.

S ukupnom dobiti od 155,5 milijuna kuna poslovala su 34 poduzetnika, što je skok od 4,8 posto, dok je gubitak iskazalo 18 poduzetnika, u iznosu od 12,2 milijuna kuna, što je 21,3 posto manje u odnosu na 2017. godinu.

Prosječna mjesečna neto plaća zaposlenih u TV kućama u 2018. godini iznosila je 7.295 kuna i bila je 1,6 posto manja u odnosu na plaću u 2017. godini te 30,6 posto veća u odnosu na prosječnu mjesečnu plaću zaposlenih na razini svih poduzetnika u Hrvatskoj, koja iznosi 5.584 kune.

Lider u djelatnosti je javna ustanova Hrvatska radiotelevizija (HRT) s ukupnim prihodima od gotovo 1,4 milijarde kuna, što je udio od 59,5 posto u ukupnim prihodima poduzetnika u djelatnosti emitiranja televizijskog programa. HRT je ostvario i najveću dobit razdoblja od 81,3 milijuna kuna, a ima i najviše zaposlenih, 2.741, čija je prosječna mjesečna neto plaća iznosila 7.181 kunu.

Nova TV je lani bila druga prema broju zaposlenih, njih 324, ukupnim prihodima od 418,7 milijuna kuna i dobiti od 51,9 milijuna kuna. Nakon Nove TV slijedi RTL Hrvatska koji je lani zapošljavao 265 ljudi, a ostvario ukupne prihode od 342,6 milijuna kuna i dobit od 13,4 milijuna kuna.

Za razliku od razdoblja od 2008. do 2012. kada su poduzetnici u djelatnosti emitiranja televizijskog programa poslovali s neto gubitkom, koji je 2012. godine dosezao i 169,2 milijuna kuna, od 2013. do 2018. ostvareni su pozitivni rezultati, s tim da je najveća neto dobit ostvarena upravo u 2018. godini, zaključuje se u analizi Fine.