tportalovi vizionari

Tomislav Knezović: Biznis mu je u krvi, postao je pojam za dizajn i krenuo u pohod na Ameriku

27.06.2024 u 19:11

Bionic
Reading

Prije malo više od 13 godina, Tomislav Knezović osnovao je Prostoriju. Imao je cilj proizvoditi originalan i kvalitetan namještaj i tome je uspio. Danas, on zapošljava gotovo 300 ljudi i postao je pojam za domaći dizajn. Nedavno je otvorio veliku trgovinu u Chicagu, a tim povodom doveli smo ga u tportalov studio

Knezović je početkom ove godine okrunjen je i titulom tportalova Vizionara godine u kategoriji Gospodarstvo.

Što će on to ponuditi Amerikancima, kakvi su planovi za razvoj kompanije, gdje i kako se njegov namještaj uopće proizvodi te ima li razlike između domaćih i stranih kupaca, samo su neka od pitanja koja smo pretresli i novoj epizodi tportalovih vizionara.

Tomislav Knezović i Nikola Sučec
  • Tomislav Knezović i Nikola Sučec
  • Tomislav Knezović
  • Tomislav Knezović
  • Tomislav Knezović
  • Tomislav Knezović
    +11
Vizionari: Tomislav Knezović Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić

On je prije osnivanja Prostorije bio vlasnik tvornice madraca Perfecta, koju je 2007. prodao švedskim ulagačima, kaže nam kako ni sam nije očekivao strelovit razvoj kompanije, čija je inicijalna misija bila proizvoditi originalan, kvalitetan i inovativan namještaj.

Na pitanje zašto se odlučio otvoriti trgovinu baš u Chicagu, Knezović nam kaže da je to grad spektakularne arhitekture i mjesto gdje se odvija najveći svjetski sajam namještaja: 'Chicago je američki Milano, pa je otvaranje dućana tamo bilo logičan korak. Ja osobno volim taj grad, zbog arhitekture, jazza, bluesa i košarke'.

Američko tržište je ogromno, što vi nudite Amerikancima, a da oni već nemaju, pitamo Knezovića, na što on spremno odgovara:

'Nudimo nešto drugačije, nešto novo. Iako smo prisutni u SAD-u već pet godina i imamo tridesetak zastupnika, postupkom otvaranja tvrtke Prostoria USA željeli smo pospješiti logistiku jer smo cijeli brand gradili na kvalitetnom servisu i proizvodu, a tu smo malo štekali kad je u pitanju SAD. Kupci su do sada skupljali robu u Europi, s našom robom išla je i talijanska, znali smo kasniti zbog drugih, što smo htjeli izbjeći'.

Zanimljivo, namještaj koji se prodaje u SAD-u kao i sav Prostorijin asortiman, proizvodi se u Hrvatskoj. Isti taj asortiman Knezović dijeli na dvije glavne skupine - bestsellere i karakterno jake proizvode. Potonji osnažuju brend, dok su bestselleri roba koja također zahtjeva karakter i izuzetnu estetiku. Vrlo je važno dodati i da se Prostorijin namještaj radi od domaćeg, hrvatskog drva - uglavnom slavonskog hrasta, bukve i jasena.

'Na to smo jako ponosni, trudimo se od drveta napraviti maksimalno kvalitetan proizvod visoke dodane vrijednosti. I u tom smo uspješni', kaže naš sugovornik koji je u proizvodnju krenuo prije 13 godina, kad je cijela hrvatska industrija bila na prilično niskim granama. Zašto baš tada, pitamo ga?

'Zato što sam proistekao iz proizvodnje, imam povijest u proizvodnji madraca i kreveta. Kroz taj period sam zavolio proizvodnju i bio sam siguran da ona može opstati u bilo kojoj situaciji' i u bilo kojem dobu. Proizvodnja je jedino što znam raditi'.

Kaže da je Prostorijin dizajn svevremenski te ne žele podilaziti trendovima već je poanta posla da njihov namještaj vrijedi jednako danas i za 40 godina. 'Meni je najvažnije da naš kupac nakon dvije, tri godine kad sjedne u fotelju kaže 'ovo je bila dobra kupnja'.

Zanimljiva je i priča o tome kako je nastao prilično efektan i upečatljiv naziv tvrtke: 'Mi smo se u startu zvali Kvadra. 2013. godine pri ulasku u EU, javila se tvrtka Kvadrat iz Danske koja je radila tkanine za dizajnerski namještaj. Za njih nismo ni znali. Oni su se javili i rekli kako su nam nazivi jako slični te nas zamolili da promijenimo naziv i logo. Obavili smo razgovor, bili su vrlo korektni i odlučili smo se na promjenu. Naziv je smislio Neven Kovačić i mi smo ga odmah prihvatili, sve smo riješili u 15 dana', otkrio nam je Knezović.

Zaključno, kao osobu kojoj je biznis u krvi upitali smo ga što bi poručio mladima i svim onima koji se žele baviti poduzetništvom, ali se boje neuspjeha:

'Ako puno kalkuliraš o poslu u koji ulaziš, odustat ćeš u samom startu. Da sam ja znao sve što će mi se događati u proteklih 13 godina, ili u prošloj firmi - ne bih nikad krenuo. Ali kad ste jednom unutra, onda ćete sve te probleme rješavati usput. Znači, poanta je da se čovjek odvaži i skoči, a za to ne treba previše analizirati. Naravno, u bilo koji posao ne treba ulaziti na slijepo'.

Što nam je šef Prostorije još otkrio, možete pogledati na kanalu tportala na YouTubeu, a više o cijelom projektu Vizionar godine doznajte ovdje.