istina je oko nas

U jednoj od najrazvijenijih zemalja svijeta poslovnjaci se ne odriču 'baba vračara'

25.09.2023 u 21:05

Bionic
Reading

U Singapuru prilikom traženja novih zaposlenika ne gleda se samo njihovo radno iskustvo i životopis. Za neke poslodavce jednako je važan datum rođenja

Drevna kineska vještina - feng shui - uključuje i umijeće čitanja nečije sudbine, a singapurske tvrtke često je koriste prilikom zapošljavanja novih radnika.

'Ako majstor feng shuija da nepovoljnu ocjenu kandidata, on će biti eliminiran i prije klasičnog intervjua', rekao je za CNBC jedan od bivših članova odjela za zapošljavanje u velikoj marketinškoj tvrtki.

Industrija proricanja sudbine u Singapuru je u snažnom uzetu. Broj raznih organizacija, udruga i tvrtki koje se bave tim biznisom porastao je za više od 30 posto, pokazuju službeni podaci. Njihov ukupni prihod porastao je u istom razdoblju gotovo 70 posto, na 56 milijuna dolara.

Usluge kompanije Way Fengshui grupe godišnje koristi stotinjak tvrtki. Njezin izvršni direktor Mark Tan tvrdi da njegovi klijenti u konačnici sami odlučuju koga će zaposliti.

'Menadžeri ljudskih resursa moraju raditi svoj posao. Mi smo samo jedna kategorija u procesu zapošljavanja, pogotovo na važnijim pozicijama', rekao je Tan.

Neke singapurske tvrtke također se obraćaju proricateljima sudbine prije nego što se upuste u velike poslovne poduhvate.

'Obično se nakon podrobne financijske analize savjetuju i s majstorom feng shuija o tome je li pravo vrijeme za investiciju', otkrio je neimenovani menadžer iz metalurške kompanije.

Singapur
  • Singapur
  • Singapur
  • Singapur
  • Singapur
  • Singapur
    +3
Singapur Izvor: Profimedia / Autor: - / Panthermedia / Profimedia

Majstor pritom u obzir uzima nekoliko stvari, kao što su nadmorska visina zemljišta prilikom gradnje nove tvornice i postoje li 'nepoželjne strukture' u blizini.

'Najčešće pitanje koje ljudi postavljaju je: Kad ću se obogatiti?' rekao je Chase Woo, partner u Hoseikiju, feng shui ateljeu. Prema Woou, oko 60 posto njegovih klijenata pita ga o tome kako se obogatiti, a većinom je riječ o ljudima između 35 i 45 godina. Dnevno primi od šest do 12 klijenata.

Dosta ga angažiraju agenti za prodaju osiguranja tražeći savjet kako povećati prodaju. 'Učimo ih o numerologiji i nekim tehnikama čitanja lica', objasnio je Woo.

Osim zbog bogatstva i posla, Singapurci posjećuju gatare zbog privatnih pitanja — poput savjeta o ljubavnom životu ili rezultatu ispita.