FILIP ZEPTER

U Splitu ću graditi megajahte od 50 milijuna eura

Bionic
Reading

'Čitam hrvatske novine i nije mi jasno zašto se neki čude što proizvođač lonaca želi graditi brodove. Što je tu čudno? Nisam bankar, a imam banke. Nisam ni farmaceut, a proizvodim kozmetiku i lijekove', kaže u razgovoru za Slobodnu Dalmaciju najbogatiji srpski biznismen i najbogatiji čovjek srednje Europe Filip Zepter, koji je otkupio natječajnu dokumentaciju triju hrvatskih brodogradilišta: splitskog Brodogradilišta specijalnih objekata, Brodotrogira i Kraljevice

Zepterovo osobno bogatstvo procjenjuje se na više od četiri milijarde eura, a svoje golemo poslovno carstvo, kojim upravlja iz Monte Carla, iz luksuzne vile Napoleona III. u kojoj živi, izgradio je na visokokvalitetnom posuđu. Zepter u srpskim i europskim društvenim krugovima slovi kao osoba vrlo zatvorena prema javnosti i medijima, no u razgovoru s novinarom Slobodne bio je susretljiv i razgovorljiv.

'Čujte, u načelu sam zatvoren prema medijima. Ne javljam se na nepoznate brojeve mobitela i ne odgovaram na SMS poruke. Međutim, vi ste me uhvatili u raskoraku, uz prihvatljivu dozu vaše upornosti i profesionalnog pristupa. Eto, zašto da vam ne dam intervju', tako je počeo razgovor s najbogatijim čovjekom tranzicijske Europe.

'Otkupio sam dokumentaciju za tri brodogradilišta, ali mene zanima samo jedno od njih. Brodogradilište specijalnih objekata je za mene vrlo zanimljivo zbog znanja koje ima. Dobro, neću u Splitu graditi podmornice (osmijeh)...

Želim za početak graditi jednu megajahtu godišnje, vrijednosti od 30 do 50 milijuna eura. Želimo graditi brodove za poznate i nepoznate kupce. Nikad nisam tražio političku podršku, niti ću je tražiti, a ne tražim ni veze, ni preporuke. Znam da možda postoje neke rezerve prema meni, ali ne mogu pobjeći od svog porijekla.

Uvijek će netko nekoga pokušavati 'popljuvati' po bilo kojoj osnovi, bilo po osnovi nacionalne ili regionalne pripadnosti, ili fizičkog izgleda. Ne znam. Mršav, debeo, onakav, ovakav... Protiv toga se ne može', kaže nam Zepter.

'Iskreno, dok nisam ušao u ovaj posao, nisam ni čuo za BSO. U europskim poslovnim krugovima ni kad nisam čuo za to brodogradilište. Pa nije BSO robna marka. Brand je relativna stvar i njega treba razvijati. Zepter International je brand. Za Zepter”su svi čuli. Zepter brodovi će se puno bolje prodavati i nalaziti put do kupaca. U Splitu možemo 30 posto jeftinije graditi brodove nego bilo gdje drugdje u Europi', kazuje ovaj bogati srpski biznismen, koji je prvu tvornicu posuđa otvorio u Italiji prije gotovo 20 godina.

Prema Zepterovim riječima, zaostala tehnologija prozvodnje u BSO-u nije prepreka njegovim namjerama kupnje toga brodogradilišta. 'Tehnologija se zapravo brzo usvaja. No u principu, tehnologija proizvodnje broda desetljećima se nije mijenjala. To je spajanje trupa uz puno manualnog rada', zaključuje na kraju razgovora Zepter.