Plovidba teretnog broda pod nazivom Ruby s oko 20.000 tona amonijeva nitrata na putu prema Malti, već danima izaziva zabrinutost u sjevernoj Europi
Oštećeni brod, koji plovi pod malteškom zastavom, započeo je svoje putovanje na poluotoku Kola u sjevernoj Rusiji, no niz nesretnih okolnosti i opasan teret spriječili su ga da pristane u nekoliko europskih luka.
Zbog mogućih sigurnosnih prijetnji koje predstavlja njegova eksplozivna roba, 'Ruby' je bio odbijen iz više država prije nego što mu je napokon odobren ulazak na Maltu, gdje bi trebao stići 8. listopada.
Amonijev nitrat, koji se koristi u poljoprivrednim gnojivima, poznat je po svojoj potencijalnoj eksplozivnosti, a najveća tragedija vezana uz ovu kemikaliju dogodila se 2020. godine kada je uskladištena količina amonijeva nitrata izazvala katastrofalnu eksploziju u bejrutskoj luci, usmrtivši na stotine ljudi i uništivši velik dio grada. Ova nesreća ostavila je dubok trag u svijesti javnosti, pa ne čudi što je plovidba broda 'Ruby' podigla veliku uzbunu među državama uz Sjeverno i Baltičko more, uključujući Njemačku i Norvešku.
Problemi za 'Ruby' počeli su nedugo nakon što je brod isplovio iz Rusije. Prema dostupnim informacijama, brod je pretrpio oštećenje trupa pod nejasnim okolnostima. Usprkos tom problemu, kapetan broda odlučio je nastaviti plovidbu, što je izazvalo dodatne zabrinutosti zbog kombinacije oštećenja broda i opasnog tereta. Norveške vlasti brzo su reagirale kada je 'Ruby' stigao u luku Tromsø, no zbog visoke opasnosti od potencijalne eksplozije, brod je ubrzo protjeran iz luke.
Kao sljedeća destinacija razmatrana je Klaipeda u Litvi, no litavske vlasti, svjesne rizika, nisu željele preuzeti odgovornost za smještaj broda s takvim teretom. Sličnu odluku donijele su i švedske luke Göteborg i Uddevalla, što je dodatno otežalo situaciju za posadu broda koja je tražila sigurno pristanište. Na kraju je donesena odluka da 'Ruby' nastavi prema Malti, gdje će istovariti teret prije nego što brod bude poslan u brodogradilište na popravak.
Stručnjaci iz područja pomorskog prometa i kemijske sigurnosti pokušali su smiriti javnost, naglašavajući kako se amonijev nitrat ne može lako zapaliti te da su brodovi poput 'Rubyja' relativno česti na svjetskim morima.