Muškarci i žene različito djeluju u poslovnoj atmosferi. Žene po prirodi bolje rješavaju probleme, bez obzira koliko ambiciozne bile. S druge strane, muškarci su više orijentirani prema cilju
Da biste bili uspješni u poslu, morate biti svjesni i različitosti među spolovima. Evo nekoliko savjeta koje Askmen nudi muškarcima kako bi lakše izbjegli eventualne muško-ženske nesporazume na radnome mjestu.
1. Treba vam vremena za razgovor
Muškarci komuniciraju prvenstveno da bi dobili ili dali informaciju, a ženama je razgovor istodobno i sredstvo za uspostavljanje odnosa. Ako vaša kolegica ili šefica započne razgovor, prihvatite ga bez obzira koliko zaposleni bili. Možda će vam se činiti da gubite vrijeme čavrljajući, ali nagrada bi mogla biti daleko veća.
2. Naučite slušati
Aktivno slušajte sugovornicu, potvrdite da je i čujete, slobodno postavljajte pitanja da biste je uvjerili kako razumijete što vam govori. Mali je postotak žena koje ne pamte kada ih kolega nezainteresirano sluša.
3. Pazite što govorite
Pazite što ćete reći. Slučajni komentar sa strane mogao bi se proširiti i stići do osobe kojoj je namijenjen. Nikada ne recite: 'Jesi li luda ili imaš PMS?', jer ćete u protivnom biti kvalificirani kao seksist. Pazite kako se šalite i nikad ne pravite šale na račun trudnoće neke osobe.
4. Kritizirajte pažljivo
Prvo promislite prije nego u ljutnji eksplodirate. Ako već morate, komentirajte nečiji rad, a ne onog tko je radio. Žene vrlo često kritiku shvaćaju osobno, stoga specificirajte problem i ponudite neke pozitivne komentare i ohrabrenja. To ne znači da s njima morate kao s djecom, jednostavno priđite problemu na što pozitivniji i konstruktivniji način.
5. Obratite pažnju na detalje
I dok općenito nije pristojno baviti se nečijim privatnim životom, ako vaša šefica ili kolegica ponekad spomene svoju djecu, ponekad je upitajte kako su poimenice. Vaše zanimanje će pokazati da cijenite vaš odnos. No pronađite balans između razgovora o privatnosti i diskutiranja o projektima i poslovnim ciljevima. Nikad ne postavljajte previše intimna pitanja poput: 'Zašto si uzela slobodan dan?'
6. Odgodite donošenje odluke
Žene rješavaju probleme tako da o njima razgovaraju. Ne zalijećite se. Vaša šefica, čak i ako je donijela odluku, voli saslušati druge i njihovo mišljenje te eventualne sugestije. Ako radite s puno žena, pokušajte s tom taktikom i postat ćete bolji tim.
7. Stvorite 'kredit'
Radite zajedno s kolegama i konzultirajte se oko projekta. Impresionirat ćete svoju menadžericu ako potaknete potencijale u drugima i ako se postavite kao mentor, a ne usamljeni vuk. Pokažite da ste svjesni osjećaja i talenta ljudi oko vas.
8. Divite se njezinom talentu, a ne izgledu
Nikada ne otkrijte kolegi da vam šefica izgleda seksi (koliko god to mislili). Čak i spomen na njezinu odjeću, parfem ili frizuru može se kasnije shvatiti kao seksualno uznemiravanje.
9. Budite otvoreni
Kad god je to moguće, podijelite informaciju. Žene su intuitivne i mogu 'nanjušiti' nepoštenje. Spremaju li se otkazi? Ako ste upoznati sa situacijom, uvjerite svoj tim da ćete ih na vrijeme upoznati sa svim informacijama koje smijete podijeliti s njima. Otvorenost i poštenje su kvalitete koje žene jako cijene kod drugih.
10. Ne širite tračeve i ne sudjelujte u njima
Na sudjelujte u tračevima nikada. Većina njih nastaje iz straha. Ne možete spriječiti pritužbe ili sitna ogovaranja, ali ih iskoristite u svoju korist, i to tako da strateški pozicionirate bitnu informaciju. 'Uzgajajte' pozitivne tračeve.
11. Imajte razumijevanja
Žene prosljeđuju informacije drugačije nego muškarci. One su više usmjerene prema detaljima i analiziranju, dok se muškarci fokusiraju na cjelokupnu sliku. Ako žena klima glavom, znači da vas sluša, a ne nužno da se slaže s vama. Dok muškarci odmah reagiraju kada shvate da su u krivu, žene će vjerojatno htjeti prodiskutirati o problemu.
12. Održavajte profesionalni odnos
Pronađite djevojku negdje drugdje. Bez obzira koliko željeli pozvati kolegicu iz odjela da s njom izađete van, pokušajte se oduprijeti izazovu. Osim ako je stvarno u pitanju 'ljubav vašeg života'. Naime, romanse na poslu rijetko opstaju izvan radne sredine. Osim toga, ne zavodite kolegice i pazite kako se ponašate. Neke kolegice mogu ozbiljno shvatiti vašu naviku da ih zagrlite dok s njima razgovarate ili da im se previše približite za vrijeme razgovora.